آیین نصب پرچم عزای امام حسین(ع) بر گنبد فیروزه ای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛ علیرضا گلزاده مسئول خادمان افتخاری حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این پرچم سیاه که مزین به نام حضرت محمد هلال (ع) و امام حسین (ع) است، توسط تعدادی از خادمان سادات و سرکشیک‌های حرم مطهر، طی تشریفات و آیینی خاص همراه با ذکر و مدح ائمه معصومین (ع) و قرائت صلوات خاصه به بالای گنبد آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) منتقل و بر فراز آن به اهتزاز در آمد.

وی افزود: در این مراسم پرچم حرم مطهر هلال بن علی (ع) به نشانه آغاز ماه محرم تعویض، و به رنگ مشکی در آمد و به مدت ۶۳ روز بر فراز گنبد فیروزه ای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) برافراشته می ‌ماند.

مسئول خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت: همچنین همزمان با تعویض پرچم گنبد، پرده سبز دور تا دور ضریح مطهر و نورانی حضرت محمد هلال بن علی(ع) تعویض و پرده سیاه رنگ منقش به جمله «اَلسَّلامُ عَلَیکَ أَیُّهَا الهِلالُ المُنیرِ» جایگزین آن شد.

گفتنی است پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در اعیاد و وفیات تعویض می‌شود؛ رنگ پرچم‌ها به مناسبت عزا و شهادت مشکی و در اعیاد و میلاد سبز رنگ است.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران‌ و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .