عنوان سال 1402

اوقات شرعی

دانشمند بزرگوار، خطیب توانا و دلسوخته اهل بیت (ع) حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن عرفان به دیدار حق شتافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن عرفان شهرضایی سه شنبه شب ۱۳ شهریورماه در سن ۶۱ سالگی و در حین سخنرانی به علت سکته قلبی درشهرستان کرمان دارفانی را وداع گفت.

این صاحب نظر و کارشناس مباحث دینی در سال ۱۳۳۶ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.

پدرش یک خیاط مذهبی و مادرش سیده ای از تبار سادات طبائیان (طباطبائی) بود. شش کلاس ابتدایی را در مدرسه خیام به پایان رساند و سپس به حسینیه سادات رفت تا دروس دینی را بیاموزد.

در محضر حجج اسلام حاج سید محمد علی طبائیان (طباطبائی) زارعان، محمدحسین رهایی و حاج شیخ علی تاکی شاگردی کرد و سپس به اصفهان رفت و از محضر استادانی چون حاج آقا حسن امامی و آقای ابراهیمی و آقای فقیهی بهره گرفت، سپس به قم آمد و نزد استادانی مانند آیات عظام طالقانی، تهرانی، مدرس افغانی، کریمی جهرمی، استادی، ابطحی، زاهدی، اعتمادی، خسرو شاهی، پیشوایی تهرانی، آیت الله اسماعیل پور و آیت الله شیخ جواد تبریزی کسب فیض کرد.

سالیانی چند ادبیات فارسی، حاشیه، مغنی، معالم، مختصر، مطول، لمعه، مکاسب و کاربرد علوم بلاغی در قرآن را با سروران مدارس رسالت، کرمانی ها، رضویه، حقانی و موسسه امام خمینی (ره) بازگفت.

از جمله تألیفات وی می‌توان به ‎آرمان غدیر از دیدگاه امیرالمومنین (ع) (۱۳۷۸)، ‎آفت ها و لطافت های جنسی (۱۳۷۳)،‎اندیشه معلم (‎۱۳۹۰)، ‎پدر و مادر در فرهنگ اسلامی (‎۱۳۸۵)، ‎پرتوی از غدیر در کلام امیرالمومنین (ع) (۱۳۸۴)، ‎ترجمه و شرح جواهر البلاغه (۱۳۸۹) و ‎شیوه‌های اعجاز قرآن (۱۳۷۹) ‎اشاره کرد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی