در آستانه روز حجاب و عفاف، جلسه کمیته عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی شهرستان فریدن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، جلسه کمیته عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی با دستور کار هماهنگی برنامه های هفته عفاف و حجاب به ریاست فرماندار فریدن و با حضور اعضا برگزار شد.

فرماندار فریدن طی سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به موضوع جلسه اظهار داشت: حجاب پوشش ظاهری مربوط به افراد جامعه است و عفاف در مرحله بالاتری از حجاب قرار دارد که می تواند منشأ و باعث حجاب در جامعه باشد و اگر عفاف درونی را همه مقید باشند و تمکین نمایند به حجاب ظاهری هم در مرحله بعد خواهیم رسید.

معین الدینی با بیان اینکه یکی از مبانی انقلاب فرهنگی ما، مربوط به حوزه حجاب و عفاف است، به تاریخچه روز حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: قیام مسجد گوهر شاد قیام در برابر کشف حجاب زمان رضا خان بود که در این میان شهدایی نیز تقدیم انقلاب شد.

وی در ادامه اذعان داشت: اهمیت حجاب و عفاف محرز بوده و فواید آن منحصر به کشور ما نیست.

وی با تاکید بر این نکته که هدف از حجاب آرامشی است که بانوان در پرتو آن بدان دست پیدا می‌کنندف گفت: زمانی که بانوان آرامش داشته باشند این آرامش به خانواده و جامعه نیز منتقل خواهد شد و بالطبع فضای جامعه نیز فضای سالمی برای کار و فعالیت برای زن خواهد بود.

فرماندار با عنوان اینکه در پرتو حجاب و عفاف مبنای توجه به افراد در جامعه توانمندی و قابلیت‌های فردی آنها است، گفت: مسلماً اگر پوشش حجاب بانوان و عفاف آقایان رعایت شود جامعه در حوزه های دیگر از جمله مسائل اقتصادی،اجتماعی و.. . نیز پیشرفت خواهد نمود.

معین الدینی با اشاره به اینکه حجاب نیاز فطری انسان بوده و در ایران قدیم نیز بانوان با ظاهری پوشیده در مجامع حضور داشتند اذعان داشت که حجاب با ورود اسلام به ایران استمرار و تحکیم تکمیل شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ سازی،حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود افزود نباید کارهای فرهنگی مربوط به حوزة عفاف و حجاب را منحصر به یک هفته نمود بلکه باید در این حوزه کار فرهنگی مستمر و ریشه دار انجام داد.

در ادامه حاضرین گزارشی از فعالیت‌های مربوط به حجاب و عفاف در دستگاه‌های اداری خود ارائه نمودند و مقرر شد اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب و صیانت از حریم خانواده روز پنج شنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۸ صبح در کنار گلستان شهدای شهر داران برگزار شود.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .