دوره آموزشی توان افزائی ائمه جماعات مدارس با موضوع «ترویج فرهنگ نماز» در شهرستان شهرضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلغات اسلامی استان اصفهان، دوره آموزشی توان افزائی ائمه جماعات مدارس با موضوع «ترویج فرهنگ نماز» در شهرستان شهرضا برگزار شد.
حجت‌الاسلام رهایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت تبیین جایگاه اقامه نماز جماعت در مدارس، این دوره آموزشی با همکاری ستاد اقامه نماز، معاونت تربیتی آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار گردید.


وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را دانش افزایی و ارائه راهکارهای اثر گذار در ترویج فرهنگ نماز و ارایه ی خدمات مشاوره ای به نسل جوان دانست و گفت: امید است در این دوره آموزشی بتوان در ارائه برخی از نکات مهم در جذب دانش آموزان به نماز جماعت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی این حرکت عبادی موفق باشیم.


حجت‌الاسلام رهایی افزود: در این دوره آموزشی که ۲۴ ساعت است تعداد ۵۰ نفر از روحانیون ائمه جماعات مدارس و خواهران روحانی که امامت نماز جماعت مدارس دخترانه را بر عهده دارند، شرکت می‌کنند و اساتید مربوطه در هر جلسه از کارگاه های آموزشی یکی از موضوعات مربوط به امر تبلیغ و ترویج نماز را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تعالی و توسعه روزافزون جامعه در گروه وجود جوانانی با ایمان و مؤمن است، خاطرنشان کرد: اگر امروز کودکان و نوجوانان به بهترین شکل ممکن با آموزه‌های دینی آشنا شوند در آینده جامعه به سمت‌وسوی سلامت و سعادت بهتری حرکت می‌کند.


حجت‌الاسلام رهایی درباره نقش تربیتی حضور ائمه جماعات در مدارس عنوان کرد: اقامه نماز جماعت ظرفیت فرهنگی مهمی در کشور به شمار می‌رود و نقش تربیتی مهمی برای فرزندان‌مان دارد، چرا که دانش آموزان علاوه بر اقامه نماز، از رفتار و منش ائمه جماعات نیز الگو می‌گیرند.


وی در پایان تاکید کرد: ساعات نماز جماعت فرصتی برای انتقال مفاهیم دینی و احکام برای نوجوانان است و ائمه جماعات مدارس بایستی در این امر تلاش و خلاقیت بیشتری داشته باشند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .