عنوان سال 1402

اوقات شرعی

حجت‌الاسلام حیدری گفت: دشمن در بخش هایی از جمله برخی هیئات های مذهبی سکولار نفوذ می‌کند و اینگونه هیئتها با وجود اینکه دشمن خود یزید می دانند، اما یزیدیان زمان را نمی شناسند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی کارشناس مذهبی رسانه ملی در همایش تجلیل از فعالان مذهبی شهرستان آران و بیدگل با عنوان ‹‹فصل تکریم ›› که در محل هیات علی اصغر(ع) چهار سوق شهرستان آران و بیدگل برگزارشد، گفت: مهمترین نعمت های ویژه خدای رحمان، نعمت نبوت و امامت است.

وی افزود: خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر الهی را از بین بهترین ها، نورانی ترین ها و پاک ترین های مردم عالم برای هدایت و تربیت انسان مأمورکرد تا راه صراط مستقیم را در سریع‌ترین زمان ممکن به خدای رحمان برسانند و درادامه سلسله امامان معصوم و دوازه حلقه ولایت از ولایت علوی تا ولایت مهدوی همه صدر نعمتهای الهی هستند.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: امام صادق(ع) می فرماید، بالاترین نعمت، نعمت ولایت و امامت است و همه باید نسبت به قدردانی از این نعمت بزرگ پاسخگو باشند، بنابراین اگر انسان در دنیا متوجه نشود که نعمت ولایت و امامت از بزرگترین نعمت ها است در آخرت متوجه خواهد شد، امام حسین(ع) وجود خود را هزینه تربیت و هدایت ما و عاقبت بخیری ما کرد و تن این امام قطعه قطعه و سر او بر می رود تا سند هدایت ما شود.

کارشناس برنامه سمت خدا افزود: در زمان غیب امام عصر(عج) نعمت زعامت و نعمت مرجعیت از بزرگترین نعمت ها است که باید برای قدرشناسی نسبت به این نعمت بالاترین آگاهی بخشی را به جامعه داشته باشیم، چرا انسانهای قدرنشناس و کفور زمانی که نعمتی را از دست می دهند متوجه چنین نعمتی می شوند، اما انسانهای شکور زمانی که نعمتی در اختیار آنها است و از آن بهره می برند، همزمان قدر آن را می دانند و شکرگذاری و سپاس گذاری عملی دارند.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: قدرشناسی نسبت به نبوت و رسالت امامت و مهدویت در عصر غیبت در قدر شناسی نسبت به مرجعیت تجلی می‌کند، به‌ویژه زعامت شیعیان که ولایت فقیه واجد شرایط سکانداری جهان تشییع و جهان اسلام را بر عهده می گیرد و قدر شناسی نسبت به جایگاه رحمانی او است.

وی ادامه داد: خداوند بی نهایت بر ما منت گذاشته است و ۶۴ حلقه زعامت و مرجعیت شیعه را یکی بعد از دیگری بدون گسست از جناب کلینی تا رهبر معظم انقلاب حضرت سید علی خامنه‌ای، این ۶۴ حلقه زعامت و مرجعیت شیعه، سند هدایت و عاقبت به خیری ما در عصر غیبت است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شیاطین و نمایندگان آنها در رسانه های شیطانی غربی، شبکه های ماهواره ای و شبکه های اینترنتی و فضاهای مجازی تلاش زیادی می‌کنند تا ما را از این نعمت بزرگ ولایت غافل کنند، اما آنها این آرزو را به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی گفت: شهدا نشان دادند قدر نعمت نبوت، ولایت، امامت و مهدویت و در زمان غیبت قدر نعمت مرجعیت و زعامت شیعه و ولایت فقیه را می دانند و امروز که در جشن بزرگ پیروزی جهان اسلام هستیم جنگ جهانی تمام عیاری را که بیش از ۶ سال به جهان اسلام تحمیل کردند و توحشی را به نام داعشی گری و بنام اسلام تیشه برریشه اسلام بزند بر جهان اسلام تحمیل کردند.

وی ادامه داد: یکصد کشور با شیطان بزرگ هم عهد و پیمان شدند تا این شجره خبیثه معلونه را با نام داعشی گری تقویت کنند و امروز نیز از حامیان جدی آنها هستند که امید است با بازگشت تفاله ها داعشی به اروپا و آمریکا شرّ آنها به بانیان و اربابان آنها برگردد.

به گفته وی، یک جنگ جهانی تمام عیار در میدان سوریه و شام تحمیل شد و تمام هم و غم آنها تخریب گنبد و بارگاه حضرت زینب(س) نماد عزتمندی جهان تشییع بود، چرا که دشمن متوجه شده رمز قدرت و عزت و عظمت ما مجالسی است که با موضوع عشق و محبت به ساحت اهل بیت(ع) در حال نیرو سازی و کادر سازی برای ولایت است.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: دشمن تازه متوجه رمز رمز قدرت و عزت و عظمت ما شده است، بنابر این نباید حتی یک نفر در جامعه دینی و ولایی و انقلابی ما وجود داشته باشد که هنوز قدر رهبری مقتدر و عزتمند واجد شرایط را نفهمیده باشد و نکند کار به جایی برسد که سید حسن نصرالله از لبنان بگوید، در ایران ولایی ترین و انقلابی ترین نیروها هم هنوز قدر رهبری معظم انقلاب را ندارند.

وی افزود: در جنگ جهانی با داعش در سوریه و عراق هرکجا که موفقیتی را کسب کردیم به دلیل عمل بی چون چرا به فرامین رهبر معظم انقلاب بود و با دستور رهبری بسیج دانش آموزی و بسیج عشایری که در آستانه پیوستن به داعش بودند با فرمان رهبری بسیج شدند و به جبهه مقاومت پیوستند.

به گفته وی، رهبری واحد و واجد شرایط که تقویت شده مکتب قرآن و عترت است و ولایت او استمرار ولایت و مهدویت است برای مردم سوریه و عراق اتمام حجت بود و این جنگ جهانی ۶ ساله سوریه نشان داد رمز قدرت و عزت و عظمت و پیروزی، اتحاد امت با رهبری مقام زعامت است.

حجت‌الاسلام حیدری، قطع پیوند امت با زعامت را یکی از مهمترین ترفندهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود دانست و افزود: هیآت مذهبی مراقب نفوذ دشمن باشند، دشمن تلاش می‌کند در بخش هایی از جمله برخی هیات های مذهبی سکولار نفوذ کند و اینگونه هیئتها با وجود اینکه دشمن خود را یزید می دانند، اما یزیدیان زمان را نمی شناسند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: وجه مشترک وصیت نامه تمام شهدا دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به خواهران و برادران ایمانی خودشان این بود که در عصر غیبت اتمام حجت امامت و ولایت و مهدویت بر شما، کلام زعامت رهبر معظم انقلاب است و باید قدر شناس این کلام و مقام باشید.

لازم به ذکر است، همایش تجلیل از فعالان همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل با عنوان ‹‹تکریم فصل›› از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف شهرستان آران و بیدگل و به همت دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی در محل هیات علی اصغر(ع) چهار سوق شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

در این همایش از ۳۵ فعال همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل با اهدای تندیس این همایش تقدیر شد.

یادآور می‌شود؛ در طول ایام محرم و صفر، در مجموع ۵۳ همایش مذهبی در قالب همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵ مرکز، احلی من العسل در سه نقطه، ریحانه الحسین در ۱۵مرکز، رهروان زینبی در ۱۰ نقطه و یاس نبوی در پنج نقطه با نظارت دبیرخانه دائمی همایش های مذهبی آران و بیدگل و اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی