امام جمعه آران و بیدگل گفت: با بررسی و اجرای برنامه های لازم آسیب های عزاداری محرم، امسال در آران و بیدگل کاهش چشمگیر داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل اظهار داشت: شهرستان مذهبی آران و بیدگل با ۱۲۰ هیات مذهبی که اغلب آنها به شیوه ای سنتی برگزار می‌شود می تواند پیشگام مقابله با آسیب های عزاداری در بین تمامی هیات مذهبی باشد.

وی بر نقش سازمان تبلیغات اسلامی و هیات امنای هیات مذهبی در آسیب زدایی آیین های مذهبی به‌ویژه در تشکل های مذهبی و فرهنگی تأکید و تصریح کرد: عزاداری و عشق و ارادت مردم این شهرستان به امام حسین (ع) و ائمه اطهار(ع) زبانزد خاص و عام است.

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اینکه پتانسیل هیات مذهبی شهرستان آران و بیدگل را نباید نادیده گرفت، تصریح کرد: وظیفه ماست که نگذاریم دشمنان با وارد ساختن، خرافات و بدعت ها به این ارزش های معنوی به ما ضربه بزنند.

وی عزاداری سنتی آران و بیدگل را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: آیندگان این نوع حرکت های اثرگذار و اظهار عشق و محبت به اهل بیت را تحسین خواهند کرد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .