رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: هر اقدامی که منجر به شبیه سازی تجمع بزرگ اربعین حسینی شود سبب تحت الشعاع قرار گرفتن این واقعه بزرگ شده و در نتیجه باید متوقف شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی با ابراز نگرانی از شبیه سازی پیاده روی و تجمع بزرگ اربعین در شهرهای دیگر، ضمن مخالفت با برگزاری چنین تجمعاتی، عنوان کرد: شبیه سازی پیاده روی کربلا به مرور زمان آن حرکت اصلی را تحت الشعاع قرار می دهد، و به همین دلیل بهتر است هیئتهای مذهبی عزاداری سنتی خود را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد برخی از مراجع تقلید از شبیه سازی پیاده روی اربعین در برخی از شهرهای دیگر، گفت: تبعیت از نظر بزرگان و مراجع در این باره ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا بیان کرد: در حال حاضر نگاه جهانیان به سوی پیاده روی عظیم اربعین به سوی کربلای حسینی است و اگر ما بخواهیم این حرکت را شبیه سازی کنیم سبب وهن این حماسه عظیم مردمی می‌شود.

حجت‌الاسلام رهایی تأکید کرد: بهتر است بگذاریم این حرکت مختص کربلا بماند، همه چشم ها متوجه آن تجمع بزرگ و حسینی از نجف تا کربلا باشد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .