عنوان سال 1402

اوقات شرعی

رئیس تبلیغات اسلامی کاشان عاشورا را حلقه وصل بعثت و غدیر و ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: اگر این چهار اصل در کنار یکدیگر قرار گرفتند، دین کامل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در هیات حسینی مسجد بالا بازار کاشان برگزار شد، گفت: محرم بهار عاطفه و احساس و همراه شدن با کاروان امام حسین(ع)است.

وی افزود: کاروان اباعبدالله الحسین یک نمایشگاه بزرگی است که همه خوبی‌ها اوصاف ارزشمند از جمله شجاعت، ایثار، فدارکاری، تواضع، احترام به دیگران، صفا و صمیمیت، عبادت، بندگی خدا در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه، کاروان امام حسین(ع) نمایشگاهی است که برای تمامی اقشار مردم قابل بهره برداری است، گفت: درکاروان امام حسین(ع) پیرمردان می توانند از پیرمردی مانند حبیب ابن مظاهر بهره ببرند و یا زنان می تواند از زینب و ام کلثوم بهره بگیرند و یا جوانان می توانند از حضرت علی اکبر وحضرت ابوالفضل بهره مند شوند، بنابراین کاروانی است که برای همه اقشار مردم، مصداق و نمونه دارد.

وی در ادامه به دلائل عزاداری برای امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان اینکه در صدر اسلام شهدای بزرگی تقدیم اسلام شدند اما برای هیچکدام از آنها سالگرد برگزار نمی شود، افزود: در جنگ احد حمزه سید الشهدا با 70 نفر از یارانش به شهادت رسید و یا در جنگ صفین عمار و یاران امیرمومنان به شهادت رسیدند، در جنگ جمل هزاران نفر انسان آزاده از یاران امیرمومنان(ع) به شهادت رسیدند اما برای هیچکدام مراسم سالگرد برگزار نمی شود در حالی که مراسم سالگرد برای شهادت امام حسین و یارانش همه ساله با شکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه، هرچه فلسفه قیام و نهضت امام حسین(ع) است به همان اندازه نیز فلسفه عزاداری امام حسین(ع) مطرح است، گفت: عزاداری امام حسین(ع) برای این است که امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و ستم و ادامه عدل و ترویج اسلام قیام کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) در زندگی خود مصیبت وسختی زیادی دیدند اما همه سختی ها و مصیبت های ائمه اطهار(ع) سبب نمی شود آنها از یاد اباعبدالله الحسین(ع) غافل شوند و اگر تاریخ را بررسی کنید متوجه می شوید تمام انبیاء و امامان معصوم با همه مصیبت هایی که داشتند اما سفارش می‌کنند به یاد مصیبت های امام حسین(ع) باشید و عزاداری امام حسین(ع) را سفارش کرده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، یادآورشد: محرم و عاشورا به اندازه ای مهم است که در همه ماههای قمری و مناسبتهای مذهبی زیارت عاشورا قرائت می‌شود و محرم و عاشورا مطرح است از جمله در شب عید غدیر و شب قدر که ثواب قرائت زیارت عاشورا امام حسین(ع) در شب قدر برابر با مصافحه کردن با 124 هزار پیامبر است.

به گفته وی در خیلی از مناسبتهای ماه قمری زیارت امام حسین(ع) یک پایه و یک اصل است و تأکید اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام حسینی، در ادامه با اشاره حملات گسترده دشمن به تشیع در فضای مجازی، اظهارداشت: امروز گوشی های هوشمند شبهات زیادی را در رابطه با عزاداری‌ و سینه زنی و حضور جوانان و نوجوانان در هیئات مذهبی در فضای مجازی مطرح می‌کنند.

وی افزود: ائمه معصومین در ر ابطه با امام حسین یک حساب ویژه ای بازکرده اند که بیانگر این نکته مهم است که باید ابتدا امام حسین(ع) را شناخت و در ادامه به امام حسین متصل شد تا پاسخ قوی برای شبهاتی که امروز در فضای مجازی و گوشی های همراه هوشمند برای نوجوانان و وجوانان مطرح می‌شود داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، گفت: تمام ائمه اطهار(ع) نور هستند اما خداوند یک حساب ویژه ای برای امام حسین(ع) بازکرده است که چنین امتیازی برای دیگران نیست.

حجت‌الاسلام حسینی، فلسفه عزاداری امام حسین(ع) را استمرارحیات اسلام است، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) به معنای آشنا شدن با اهل بیت(ع) است که اهل بیت(ع) نیز سمبل یک انسان کامل هستند و ما نیز آمده ایم تا به کمال برسیم و برای رسیدن به کمال، اهل بیت بهترین الگو است.

وی در ادامه تجلیل از کربلا و عاشورا را تجلیل از اصل اسلام خواند و ادامه داد: تجلیل و تحلیل عاشورا همان رسیدن به اسلام است، ازاین رو خداوند در قرآن می فرماید ما شما را برای رسیدن به کمال خلق کردیم و رسیدن به کمال از طریق اسلام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از بعثت و غدیر و عاشورا و ظهور امام عصر(عج) بعنوان چهار رکن مهم در دین اسلام نام برد و گفت: بعثت بدون غدیر معنا ندادرد و امروز بعثت داعش بدون غدیر است.

حجت‌الاسلام حسینی، عاشورا را حلقه وصل بعثت و غدیر و ظهور امام زمان دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) مظهر بعثت و امیرمومنان(ع) مظهر غدیر است و اگر این چهار اصل در کنار یکدیگر قرار گرفتند دین کامل است، از این رو در فراز های ابتدای زیارت عاشورا مطالبی در رابطه با بعثت و غدیر بیان شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، افزود: اگر دین پیامبر، قرآن، واجبات، نماز و روزه داشته باشد اما ولایت و امامت را نداشته باشد کامل نیست و ناقص است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی