عنوان سال 1402

اوقات شرعی

حجت‌الاسلام ماندگاری؛

حضرت علی اکبر(ع) در ولایتمداری از امام زمان خویش در ردیف اول قرار داشت

حجت‌الاسلام ماندگاری در جشن میلاد حضرت علی اکبر در حسینیه حضرت ابوالفضل بادرود گفت: حضرت علی اکبر(ع) در ولایتمداری از امام زمان خویش در ردیف اول قرار داشت.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در حسینیه حضرت ابوالفضل بخش امامزاده شهرستان نطنز با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری و مدیحه سرائی مادح اهل بیت حاج مهدی سلحشور برگزار شد.

در این مراسم باشکوه حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری با بیان اینکه امام حسین (ع) تمام خصلت‌های حضرت علی اکبر را شبیه به پیغمبر می‌دانست، گفت: بنا به فرمایش پدر بزرگوارش، ایشان از نظر خلق، آفرینش، صورت و اندام و تمام ارزش‌های والای انسانی و از نظر منطق و شیوایی سخن شبیه‌ترین فرد به پیغمبر بودند.

وی تصریح کرد: از آنجا که بشر به زیبایی دل داده و علاقه فراوانی به آن دارد، حضرت رسول (ص) زیباترین چهره را داشتند و از ایشان سئوال شد که شما زیبایید یا یوسف؟ و ایشان فرمودند، یوسف زیبا بود، اما من بانمک‌تر هستم و این نمک را حضرت علی (ع) هم داشت.

ماندگاری با اشاره به این مطلب ادامه داد: از آنجایی که اخلاق خوب در ایجاد روابط تاثیر‌گذار است و از آنجایی که حضرت علی‌ اکبر (ع) خلقیاتش شبیه پیامبر بود، به قدری نسبت به افراد محبت داشتند که همه عاشق و شیفته‌اش می‌شدند تا جایی که می‌توان گفت: اخلاق پیامبر نسبت به شق‌القمرش تاثیر بیشتری داشته است.

حجت‌الاسلام ماندگاری منطق و سخن گفتن حضرت علی‌اکبر (ع) را بسیار زیبا توصیف کرد و بیان داشت: ایشان از نظر منطق و سخن چنان رسا و زیبا سخن می‌گفت که در دل‌ها سحر ایجاد می‌شد و در امام‌شناسی و ولایتمداری از امام زمان خویش در ردیف اول قرار داشت.

وی در ادامه این نکته، جوانان را به الگوپذیری از سیرت و اخلاق و ولایت‌محوری از حضرت علی‌اکبر (ع) توصیه کردند.

این خطیب برجسته به نقش حضرت علی‌اکبر (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: بنا به شرایط خاصی که ایشان نسبت به دیگر جوانان بنی‌هاشم داشت، همواره در کنار پدر حاضر و ناظر بر جریانات عاشورا بود و از نظر داوطلبی برای شهادت ایشان نفر اول بود.

ماندگاری با اشاره به بعضی نقل‌ها گفت: حضرت علی‌اکبر (ع)، موذن جبهه عاشورا بود و با نوای ایشان نماز برپا می‌شد.

این استاد حوزه حضرت علی‌اکبر (ع) را دنیای عرفان و شهود دانست و گفت: ایشان لحظه‌ای از پدرشان غافل نشد و لحظه به لحظه در کنارشان بود.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) چنان زندگی کرده که به مرگ زیبا هم از دنیا رفته است.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان بردباری و خویشتن‌داری حضرت علی‌اکبر (ع) را که امروزه جامعه ما شدیدا به آن نیاز دارد، داروی شفابخشی دانست که همه افراد جامعه با بهره‌ بردن از ‌آن می‌توانند از بروز مسائلی که منجر به اختلاف و درگیری و... می‌شود، جلوگیری کنند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی