عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان
امام جمعه اصفهان:
بازاریان اجناس خود را با سود معین به فروش برسانند/ تلاش دشمن برای جدا کردن مردم از حکومت
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه آیا درست است بازاریان اجناس را به قیمت گران‌تر بفروشند یا نفروشند تا گران‌تر شود؟، گفت: هر میزان اجناس را خریداری کرده‌اید با سود معین به فروش برسانید و مراقب باشید آب به آسیاب دشمن نریزید.

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله سید‌جواد خامنه‌ای، پدر مقام معظم‌ رهبری‌، شهید ربانی، شیخ جواد تبریزی و کسانی که به وسیله ناوگان جنگی آمریکا در دریا غرق شدند اظهار داشت: شهادت امام صادق (ع) برای ما روز بزرگی است، این حضرت به گردن ما منت زیادی دارد که ما را پیروان مذهب جعفری‌ می‌نامند زیرا در زمان این امام خط‌های مختلفی بوده و این نسبت را به ما داده‌اند.

وی افزود: امام صادق (ع) و پدر بزرگوارشان در دعوای بنی امیه و بنی عباس، دین را برای ما روشن کردند، این امام 4 هزار شاگرد داشتند و حضرت برای آن‌ها از دین گفته‌اند؛ مطالب زیادی از امام صادق (ع) نقل شده و اصول 400 گانه‌ای از ایشان باقی مانده که تبدیل به کتاب‌های فراوانی شده است.

امام جمعه اصفهان عنوان داشت: امام صادق (ع) از کسانی هستند که همه مسلمانان سر تعظیم جلوی ایشان فرود آوردند، حتی اهل تسنن تعریف‌های خاصی از این حضرت دارند؛ امام بار‌ها به خلافت دعوت شدند اما هیچ‌ وقت قبول نکردند زیرا می‌دانستند بهترین فرصت برای رواج دین است و از دریای معرفت الهی چشیده بودند.

طباطبایی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: امتحان‌های خداوند بسیار زیاد است و انسان باید مراقب باشد که نلغزد، شیطان همیشه در اطراف انسان است و زمانی که از همه جا درمانده شد به وسیله مال به سراغ وی می‌آید؛ کسبه و تجار بدانید آمریکا در جنگ اقتصادی با ما است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه آیا درست است بازاریان اجناس را به قیمت گران‌تر بفروشند یا نفروشند تا گران‌تر شود؟، گفت: هر میزان اجناس را خریداری کرده‌اید با سود معین به فروش برسانید و مراقب باشید آب به آسیاب دشمن نریزید.

وی خاطر‌نشان کرد: غرض و مقصد آمریکا جدا کردن مردم از حکومت است و اگر مردم نباشند حتی امام علی (ع) خانه‌نشین می‌شود؛ دشمنان با ما جنگ اقتصادی، روانی و عملی دارند و صراحتا گفته‌اند که تابستان ایران را آتش می‌کنند اما به حول و قوه الهی آن‌ها را در این آتش می‌سوزانیم.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: باید دست یکدیگر را بگیریم تا کسی در این بحران مشکل پیدا نکند، همانطور که در جنگ بچه‌هایمان را دادیم اکنون نیز با یکدیگر متحد باشیم.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: خودم و همه شما نمازگزاران را به پرهیز از گناه و تقوای الهی دعوت می‌کنم، مؤمن علاوه بر اینکه گناه نمی‌کند نباید در یک مجلس گناه نیز که امکان تغییرش را ندارد، حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در گذشته نسبت به اینکه خداوند انسان‌ها را با فرزند و اموال امتحان می‌کند و حقوق فرزندان بر والدین سخن گفتیم؛ بچه‌ها را باید به گونه‌ای تربیت کرد که به پیامبر و اهل بیت محبت داشته باشند، آن محبت واقعی که عمل به گفته محب است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امروز در خصوص لزوم تربیت فرزندان به قرائت قرآن سخن می‌گویم، در برابر قرآن وظیفه یادگیری، قرائت، حفظ، تفکر و عمل به آن را داریم؛ اصل کار عمل است اما مقدمات نیز دارای اجر و ثواب است که به انجام‌ آن‌ها توصیه شده‌ایم.

طباطبایی‌نژاد افزود: قرائت قرآن به صورت ذاتی ارزش دارد و یک عبادت بزرگ است، در سوره زمر نیز خداوند به پیامبر دستور داده که قرآن را بخواند؛ اهل بیت نیز غیر از نماز و سایر عبادات به قرائت قرآن می‌پرداختند و باید هر مقدار که انسان توانایی و‌ فرصت دارد به قرآن خواندن بپردازد.

وی بیان کرد: خواندن از روی قرآن ثواب بیشتری از قرائت از حفظ است، حتی آدم بی‌سواد فقط به آیات قرآن نگاه کند زیرا انسان را به خداوند نزدیک می‌کند؛ نگاه کردن به کعبه که ساخته انسان‌ها است زیرا انسان را به یاد خدا می‌اندازد دارای ثواب است، پس نگاه به قرآن که مستقیم از سوی خداوند خلق شده دارای ثواب است.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: در روز قیامت به حافظان قرآن گفته می‌شود که بخوانید و به درجات بالا بروید، حفظ قرآن یک وظیفه و ارزش است؛ در روز قیامت قرآن که در خانه نگهداری شده اما غبار روی آن را گرفته از انسان شکایت می‌کند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی