عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان
امام جمعه موقت اصفهان:
عده‌ای به جای اینکه از خجالت در برابر مردم بمیرند صحبت از آشتی ملی می‌کنند
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بحث آشتی ملی گفت: عده‌ای معلوم‌الحال که در فتنه 88 شرکت فعال داشتند به ‌جای اینکه از شرمندگی و خجالت در برابر مردم بمیرند، این روزها صحبت از آشتی ملی می‌کنند، مگر ملت با هم قهر هستند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: خداوند از همه حالات ظاهری و باطنی، بیرونی و درونی بندگان خود آگاه است و اگر بخواهیم زندگی خوبی داشته باشیم باید سعی کنیم به واجبات الهی اهمیت دهیم و از محرمات پرهیز کنیم.

امام‌ جمعه موقت اصفهان ادامه داد: حضرت زهرا(س) لیله‌القدری است که قدر آن پنهان است و الگویی برای زنان با فضیلت جهان در ابعاد گوناگون از جمله جهاد، شهادت، دفاع از ولایت و حجاب است.

میردامادی با بیان این سؤال که بعضی می‌گویند حجاب برای چیست، عنوان کرد: اگر جامعه پاک و تزکیه شده می‌خواهیم که هدف اصلی انبیا بوده است، باید حجاب رعایت شود.

وی در ادامه به بحث آشتی ملی اشاره کرد و گفت: عده‌ای معلوم‌الحال که در فتنه 88 شرکت فعال داشتند به ‌جای اینکه از شرمندگی و خجالت در برابر مردم بمیرند، این روزها صحبت از آشتی ملی می‌کنند، مگر ملت با هم قهر هستند.

امام‌ جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: مردم با کسانی که در روز عاشورای سال 88 آن‌چنان بی‌حیایی نشان دادند، حاضر به آشتی نیستند.

میردامادی خاطرنشان کرد: در روز 22 بهمن امسال مردم با وحدت و زیر سایه اسلام و ولایت دنیا را تکان دادند و کشورهایی که در سال‌های قبل جمعیت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن را هزاران نفر اعلام می‌کردند، امسال مجبور شدند این حضور را با میلیون‌ها نفر اعلام کنند.

میردامادی به مشکلات مردم خوزستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: خوزستان از بسیاری چیزها محروم است و گرمای تابستان، زمستان و طوفان، ریز گردها و قطع آب، برق و تلفن مصیبت‌هایی است که نمی‌شود به راحتی از آن گذشت و مسؤولان برای حل این بحران‌ها باید به فکر باشند.

وی تأکید کرد: تا وقتی دعوای سیاسی و حزبی و جناحی داریم طبیعی است که از کنار این‌گونه مسائل زود بگذریم؛ بیایید مسائل بی‌ارزش را کنار بگذاریم و زیر لوای قرآن و ولایت مشکلات مردم را حل کنیم.

امام‌ جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حال پایان یافتن است، تصریح کرد: مسؤولان باید بگویند که در این سال چه خدمتی به مردم کردند؛ همچنین برای حل مشکلات معیشتی مردم، تعطیلی کارخانه‌ها و مسائل مختلف و پیچیده کشور چه اقداماتی انجام دادند.

میردامادی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: بیکاری، رکود و گرانی از مشکلات مهم کشور است که مسؤولان برای حل آن‌ها در تلاش هستند، اما ظرفیت بیش از این‌ها است؛ همچنین دولتمردان نباید مشکلات را به گردن دولت‌های قبل بیندازند، چون شما هم دولت قبل می‌شوید و یاد می‌دهید که دیگران هم در مواجهه با مشکلات بگویند دولت قبل.

وی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مسأله فلسطین اشاره داشت و اذعان کرد: در این بیانات مسأله فلسطین به عنوان مصیبتی بسیار دردناک و قصه پرغصه فلسطین عنوان شد که در ادامه غصب این کشور اسلامی به عنوان یکی از صفحات ناپاک تاریخ مطرح شد که با اذن خدا بسته خواهد شد؛ این سخنان بشارت پیروزی مسلمین در مقابل غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی بود که نشاط و امید به همه انسان‌ها بخشید. 

امام‌ جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان بی‌شرمانه اتحاد ترکیه، عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: این اتحاد سال‌ها پشت پرده بود و اکنون آشکار شده است؛ در اجلاس مونیخ هر چه رژیم صهیونیستی گفت رژیم آل سعود هم گفت و هر چه این دو گفتند ترکیه هم تکرار کرد و می‌گویند که ایران آرامش منطقه را به هم زده است.

میردامادی خطاب به آل‌سعود گفت: آل سعود جنایتکار دو سال است که بمب‌های غیرمتعارف را بر سر مردم بی‌دفاع یمن در عزا، عروسی، شب و نصفه‌شب می‌ریزد و جلوی هر نوع کمک به این مردم را می‌گیرد؛ آیا شما صلح‌طلب هستید و ایران آرامش منطقه را به هم زده است؟ آیا وجدان‌های بیدار دنیا این را می‌پذیرد؟

وی ابراز داشت: اگر ایران وارد عراق و سوریه می‌شود برای این است که به داد مظلومان برسد؛ اگر ایران نبود رژیم غاصب صهیونیستی عراق، سوریه و بسیاری از کشورها را به کام خود کشیده بود؛ حیا کنید و خجالت بکشید، وجدان‌های بیدار دنیا آگاه هستند.

امام‌  جمعه موقت اصفهان با بیان این سؤال که شما می‌گویید در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: اگر کسی که جوان‌ها، خانواده‌ها و جامعه را بدبخت می‌کند، دستگیر شود حقوق بشر را زیر پا گذاشته است، پس اینکه در آمریکا زن بارداری به خاطر نداشتن توان پرداخت جریمه رانندگی زندانی می‌شود و پس از زایمان در زندان فرزندش از او جدا می‌شود، چیست؟

میردامادی همچنین به سخنان نشاط‌بخش سید حسن نصرالله نیز اشاره کرد و گفت: این سید بزرگوار به رژیم غاصب صهیونیستی اخطار کرد که مواظب باشد و تأسیسات هسته‌ای خود را جمع کند و حزب‌الله لبنان امروز می‌تواند هر نقطه‌ای از این رژیم غاصب را هدف قرار دهد که رژیم صهیونیستی را به نابودی بکشاند.

وی همچنین به صحبت‌هایی از آیت‌الله ناصری در خصوص تبعیت از ولایت در مشکلات آینده اشاره کرد و بیان داشت: تا وقتی وحدت بین ملت و رهبر هست، پیروزیم، در آینده دنیا متعلق به ماست و ظلم، کفر و جنایت ریشه‌کن خواهد شد و باید دل‌های خود را پاک‌کرده و از ولایت پیروی کنیم تا به سعادت و نجات دنیا و آخرت برسیم.

امام‌ جمعه موقت اصفهان در پایان با اشاره به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، عنوان کرد: تربیت وظیفه خانواده، نهادهای فرهنگی و دانشگاه‌ها است و نباید به‌ تنهایی روی علم تأکید کنیم؛ اگر در کنار تحصیل علم تربیت، تزکیه و انسان‌سازی نباشد، این علم حربه‌ای در دست دیوانه‌ای خواهد شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی