عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید کاری که وظیفه‌اش بوده است را انجام دهد، که البته قوانین خوبی در این شورا به تصویب رسیده است.
 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در نماز عبادی سیاسی امروز که در مصلی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد:‌ امیدوارم خداوند متعال در این ماه مبارک قدرت تقوا را به ما عنایت کند.
وی در ادامه افزود: مردم از راه‌های بسیار دور برای اقامه نماز جمعه در مسجد امام و بعضاً در میدان امام اصفهان حضور پیدا می‌کردند که با سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی همراه بود، اما خوشبختانه در ماه مبارک رمضان و به برکت این ماه نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ اصفهان برگزار شد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اعجاز قرآن از نظر موقعیت زن در جامعه گفت: جایگاه و موقعیت زن در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است که البته به دو مناسبت رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری و همچنین حاجیه خانم امین بانوی عفیفه که در اصفهان زندگی می‌کرد، باید به جایگاه و مقام زن بیشتر پرداخته شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: نگاه اعراب جاهلیت به زن بسیار متفاوت بود و با ورود اسلام و تأکیدات این دین به بالا بودن مقام زن نگاه آنان را تغییر داد و این نشان‌دهنده تأکیدات اسلام بر جایگاه رفیع زنان است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه در بسیاری از اقوام نگاه خوبی به زنان نبوده و نیست، اظهار کرد: در برخی از مکاتب متأسفانه نگاه خوبی به زنان ندارند و آنان را کالایی وابسته به مردان می‌دانند که حتی در برخی از کشورها زن اجازه رانندگی و رأی دادن را ندارند. اما اسلام جایگاه زن در قرآن را مشخص کرده و نظرات اعراب زمان جاهلیت را در مورد زنان جهالت دانسته است.
وی ادامه داد: باید در خانواده‌ها به زنان و دختران اهمیت داده شود چرا که اگر دختری در خانواده‌ای محبت نبیند، تنها با یک سلام و یک ابراز محبت کوچک از غیر خانواده منحرف می‌شود و این نشان دهنده این است که انسان به محبت نیازمند است و باید در خانواده از محبت اشباع شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تأکید کرد: از نظر پیامبر اسلام بهترین عمل در ماه مبارک رمضان پرهیز از گناه است و اولین قدم برای رشد معنوی و رسیدن به سعادت ترک محرمات است.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 1357، باید به موضوعات فرهنگی اهمیت ویژه‌ای داد و امام خمینی با بینش آگاهانه خود که در همه جنبه‌های اجتماعی داشتند، برای تبدیل فرهنگ طاغوت به فرهنگ اسلام فرمان تشکیل این شورا را دادند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد متذکر شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید کاری که وظیفه‌اش بوده است را را انجام دهد، که البته قوانین خوبی در این شورا به تصویب رسیده است، متأسفانه نتیجه کارهای فرهنگی در همه دولت‌ها بسیار ناچیز بوده و نباید این مهم فقط به صورت شعار و حرف مطرح شده باشد.
وی عنوان داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بدون همراهی مردم نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد چرا که بودجه‌ای ندارد و نمی‌تواند به صورت گسترده اقدامات لازم را انجام دهد که البته مردم حزب‌الهی ما نسبت به گناه و بی‌بند و باری حساسیت نشان خواهند داد.
امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم جلوگیری از اختلاط زنان و مردان در مراکز فروشگاهی خاطر نشان کرد:‌کسانی که زنان نامحرم را در فروشگاه‌ها در کنار خود قرار می‌دهند باید مجوز کار آنها توسط اداره اصناف لغو شود چرا که فعالیت آنها باعث مشکلات خانوادگی برای آنها خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به انتشار تصاویر و مطالب خارج از شئونات اسلامی در فضاهای مجازی متذکر شد: شرکت مخابرات می‌تواند در خط عاملان نشر بی‌بند و باری در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی را شناسایی کند تا به تعبیر مقام معظم رهبری از این ولنگاری فرهنگی جلوگیری به عمل آید./

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی