امام جمعه موقت اصفهان گفت: انتظار مردم از دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحکیم مواضع رهبری است و باید نمایندگان مردم در مجلس مسائل هسته‌ای، مذاکرات و دیگر مسائل را طبق مواضع رهبری به تصویب برسانند چرا که حرف مردم حرف رهبری است.
 

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در نماز عبادی سیاسی ظهر امروز، اظهار کرد: همه ساله مقام معظم رهبری با تأکید بر مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌فرمایند که این بحث بسیار دامنه‌داری است چرا که مدیریت اقتصادی برای فرد فرد جامعه و خانواده‌ها یک اصل است چرا که اگر مدیریت اقتصادی باشد زندگی‌ها سامان می‌یابد.
وی در ادامه با اشاره به جلوگیری از اسراف در جامعه و همچنین در دولت، افزود: متأسفانه طبق آمارهایی سالانه صدها هزار تن نان دور ریخته می‌شود، میلیاردها تومان برای مصرف دخانیاتی همچون قلیان و سیگار مصرف می‌شود که این مواد 2 هزار و 700 ضرر برای سلامتی انسان دارند و این ضعف مدیریت در زندگی فردی است.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین مصرف لوازم آرایشی و بیشترین آ‌مار عمل جراحی بینی را دارد که همه اینها ناشی از عدم مدیریت اقتصادی در خانواده‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا در مراسم‌ها، ازدواج‌ها، جهیزیه‌ها و دیگر مخارج ولخرجی نشود چرا که همه اینها باعث اختلافات میان زن و شوهرها خواهد شد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ باید در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توسط دولت مدیریت صورت گیرد چرا که سیاستمدار درستکار کسی است که تدبیر درست داشته باشد.
حجت‌الاسلام رهبر اذعان داشت: متأسفانه بسیاری از کارخانجات به تعطیلی کشیده شده و کارخانه‌ای که در اصفهان 5 هزار نیرو داشته به دلیل عدم فروش اجناس خود به صورت کامل خوابیده است و دیگر تولیدی ندارد و در مقابل جنس‌های چینی و تایوانی وارد شهری می‌شوند که در گذشته مهد صنعت و تولید در کشور بوده است.
امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی در تولید و اقتصاد متذکر شد: ما از زمین، آب، کشاورزی و مغزهایی که پهپادهای آمریکایی را مهندسی معکوس می‌کنند به درستی استفاده نمی‌کنیم و یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی را در شیراز، کردستان و اصفهان در زیر خاک دفن می‌کنیم که این مسئله بسیار ناخوشایندی است.
وی تأکید کرد: طبق گفته وزیر کار 10 هزار واحد صنفی در کشور تعطیل شده و روزانه 250 نفر در ایران بیکار می‌شوند که این نشان‌دهنده ضعف مدیریتی در مسائل به خصوص در اقتصاد است و راه‌حل آن طبق فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده و مشورت از کارشناسان با متخصصان و صاحبنظران در مسائل اقتصادی است که انتقادپذیری مسئولان را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام رهبر تأکید بر حمایت از دولت در پیشبرد اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: امیدواریم دولت بتواند در اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را سال جاری انجام دهد تا مردم این اقدامات را احساس کنند؛ متأسفانه حقوق بازنشستگان ذوب آهن در اصفهان به صورت مداوم عقب می‌افتد که همه اینها از سوءمدیریت در اقتصاد کشور است.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت مجلس دهم شورای اسلامی اضافه کرد: شنبه هشتم خرداد ماه افتتاح دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم این مجلس در راستای اهداف انقلاب اسلامی، خدمت به ملت و مبارزه با استکبار جهانی گام‌های مؤثری بردارد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مواضع اصولی امام باید شاکله مجلس شورای اسلامی باشد.
وی ادامه داد:  انتظار مردم از دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحکیم مواضع رهبری است و باید نمایندگان مردم در مجلس مسائل هسته‌ای، مذاکرات و دیگر مسائل را طبق مواضع رهبری به تصویب برسانند چرا که حرف مردم حرف رهبری است

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .