عنوان سال 1402

اوقات شرعی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: برخی افراد سودجو در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و... کرده‌اند که این تبلیغات کذب بوده و بیشتر برای به دام انداختن شهروندان و کلاهبرداری از آنها است.

اصفهان| هشدار پلیس فتا در مورد کلاهبرداری از شهروندان با شگرد پیش فروش بلیط

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: افراد کلاهبردار با درج آگهی مبنی بر پیش فروش بلیط با مبالغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی و با تطمیع کاربران اقدام به اخذ وجه از آنان می‌کنند، در حالی که از بلیط خبری نیست، لذا کاربران لازم است در هنگام خرید در فضای مجازی موارد امنیتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در وهله اول خرید بلیط از چنین کانال‌هایی فاقد امنیت بوده و ارائه بلیط از سوی آنها هیچ تضمینی ندارد، گفت: در صورتی که کانال‌‌های مذکور شما را به سایتی هدایت کردند، آن سایت باید تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های مجازی را رعایت کند، ولیکن سایت‌های مذکور غالبا جعلی بوده و سایت فیشینگ است که اطلاعات حساب بانکی شما را به سرقت می‌برد.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: به هیچ عنوان برای خرید یا پیش خرید بلیط از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام نکنید و برای خرید حتما به سایت‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید.

وی بازدید از سایت‌های معتبر و دارای شناسنامه (نماد الکترونیکی) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر کاربران نسبت به فروشگاه های اینترنتی دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می‌توان از کلاهبرداری این افراد جلوگیری کرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی