عنوان سال 1402

اوقات شرعی

فروغ نیلچی زاده در اولین نشست، از سلسله نشست های فانوس شهر بهارستان، که به همت ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اصفهان در سالن اجتماعات شرکت عمران بهارستان برگزار شد، با اشاره به تقدس نهاد خانواده اظهار کرد: خانواده نهاد مقدسی است که مورد توجه و تاکید اسلام است  و بسیاری  از ناهنجاری‌ها اجتماعی ناشی از بنیان سست خانواده هاست.

243457وی با بیان این مطلب که برای تشکیل خانواده در همه ادیان الهی لازم است یک مراسم دینی ازدواج برگزار شود تصریح کرد: با اجازه خداوند زن و مرد به یکدیگر محرم می شوند و نور الهی است که به این نهاد تقدس تابیده می شود.

کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلام خاطر نشان کرد: برای دستیابی به جامعه‌ای صالح نیاز است افراد آن مصلح باشند و بهترین نهاد برای تربیت چنین افرادی، محیط خانواده است و شیطان نیز با همین باور به فکر فروپاشی این نهاد کوچک و در عین حال حساس اجتماعی است.

به گفته وی، بیشترین برنامه‌ریزی‌های شیطان در مسیر ضربه زدن به این نهاد مقدس است، از این رو نیاز است تا حد امکان با تقید به مسائلی که ما را در دین سفارش بدان کرده‌اند از حریم خانواده محافظت کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه، ادامه داد: همه انسان های کره زمین به دنبال خوشبختی هستند، اما تعریف و عمل افراد برای رسیدن به خوشبختی واقعی متفاوت است؛ برخی معتقدند که « من خوشم، پس خوشبختم» درحالی که فریب خورده کالای تقلبی با برند خوشبختی هستند و محصول خوشی  که ناشی از هر چیز سالم و ناسالمی می تواند باشد، زیرا انسان خوشبخت همیشه خوشحال نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خانواده نهاد مقدسی است که زن و شوهر قبل از اینکه عاشق یکدیگر باشند باید عاشق خالق این عشق باشند تا بتوانند بنیان خانواده را حفظ کنند.

نیلچی زاده، بابیان نقش موثر ارتباط کلامی بین همسران اشاره کرد و افزود: زن و شوهر باید این مهارت را داشته باشند که وقتی در کنار هم نشسته اند از با محبت ترین و شیرین ترین کلام برای گفتگو استفاده کنند؛ بنا بر سفارش رسول اکرم(ص) که می فرمایند «نشستن مرد نزد زن و فرزند، در پیشگاه خدای متعال از اعتکاف او در مسجد من محبوب‌تر است» و وای بر احوال زوجی که این ثواب را از دست بدهند.

کارشناس ازدواج و خانواده، با اشاره به  اینکه ریشه خیلی از خیانت ها ناشی از بی توجهی به ارتباطات کلامی با همسرمان است تاکید کرد: با رعایت نکردن همین مساله زمینه بروز خیلی از اختلافات را در خانواده رقم می زنیم، زیرا شیطان برای فرو ریختن کانون مقدس خانواده از نیازهای ما وارد می شود که نیاز به توجه و ارتباط کلامی یکی از همین نیازهاست که موجب بروز فسادهای اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: در تعاریف جامعه پست مدرن غرب که متاسفانه همین تعاریف در حال ترویج در جوامع اسلامی است نام ارتباط کلامی عاطفی یک زن پاکدامن و شوهر دار که بیش از هر کسی مفتخر به پاکی است با دیگر مردان، نرا از «خیانت زناشویی» به « دوست اجتماعی» تغییر می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه عفاف را جلوگیری از آلوده شدن به زشتی ها خواند و متذکر شد: امروزه زشت ترین گناه در هیچ تمدن و آیینی آن را نمی پذیرد و آن را تشویق و تایید نمی کند خیانت زن شوهر دار به همسرش است که متاسفانه شیاطین از طریق رسانه (فیلم و سریال و رمان و…) چنین رفتاری را آزاد و عادی جلوه می دهند و نامش را آزادی انسانی گذاشته اند.

نیلچی زاده با اشاره به اینکه تا خودمان را تغییر ندهیم چیزی تغییر نمی کند، گفت: اگر قرار است همسرم را اصلاح کنم ، فرزندم را تربیت کنم و اطرافیان را از مسیر اشتباه بازگردانم «باید به خود بگویید: اگر من خوب بشوم همه چیز خوب می شود» پس بنابراین تغییر اولیه باید از خودمان باشد.

وی در پایان  خاطرنشان کرد : وقتی می گوییم سبک زندگی فاطمی را در زندگی تان نهادینه کنید یعنی شیوه زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که سر منشا قله و الگوی ما برای زندگی سالم اسلامی هستند را سرمشق زندگی خویش قرار دهیم زیرا ما در دامنه کوه قرار داریم و با دانستن حقوق زن بر همسرش و بالعکس خیلی مسائل و اختلافات کوچک زندگی به راحتی قابل حل شدن است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی