najafi

استاد اخلاق حوزه در جمع مردم مبارکه:

آموختن «درس بصیرت» از محضر زینب کبری(س)/ مبادا کلامی از سخنان رهبر انقلاب از دستمان برود

یادگار و بازمانده حادثه هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی، با بیان اینکه میلاد حضرت زینب سلام الله، میلاد اسوه صبر و بصیرت است، گفت: باید درس بصیرت را از آن حضرت یاد بگیریم و بدانیم برای مقابله با دشمن بصیرت اولین نیاز ماست.

به گزارش صاحب نیوز؛ آیت‌الله قدرت الله نجفی قمشه‌ای، شامگاه دوشنبه، در شب ولادت حضرت زینب(س) در جمع مردم مبارکه، با اشاره به اینکه میلاد دختر امیر مومنان، میلاد نور، کمال ایمان و صبر و بصیرت است، تصریح کرد: امشب از برکت حقیقت زینب کبری (س) درس‌های فراوانی می‌شود دریافت کرد که یکی از درس‌های بزرگ، بصیرت بی نظیر آن حضرت است.

استاد اخلاق بابیان اینکه دختر بزرگوار حضرت علی(ع) تیزبین، زمان‌شناس، دوست شناس و دشمن‌شناس بودند، گفت: حضرت زینب(ع) آنجا که باید ساکت باشد آرام بود و آنجا که باید خطبه بخواند انقلاب ایجاد کرد.

وی افزود: درست است خون امام حسین(ع) و یارانشان در سرزمین کربلا ریخته شد، اما این خون‌ها بذرافشانی بود و اگر زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) نبودند این بذرها بارور نمی‌شد و این خون‌ها در کربلا به فراموشی سپرده می‌شدند.

آیت‌الله نجفی قمشه‌ای با تأکید بر اینکه باید درس بصیرت را از حضرت زینب یاد بگیریم، اظهار کرد: اولین نکته این است که تنها دختر حضرت فاطمه زهرا(س) بصیرت را از امامش می‌گرفت و ما عبرت و در این‌زمانی که زندگی می‌کنیم باید بصیرت را از رهبرمان بگیرم.

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه عالی شهید مطهری، بابیان اینکه نباید حتی کلامی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای از دستمان برود، خاطرنشان کرد: من برخی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سه مرتبه می‌بینم و هر بار که می‌بینم، نکته جدید دریافت می‌کنم و توصیه می کنم همگان این کار را با دقت انجام دهند و دنبال کنند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای، مجتهد عادل، شجاع، کفر ستیز، دوست و دشمن‌شناس، دین آشنا و جانباز هستند، عنوان کرد: رهبر انقلاب با وجود تعداد زیاد دشمنان و بدخواهانشان، دشمن‌شناس و دوست شناس خوبی هستند.

وی ادامه داد: حضرت آقا حدود چهار ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در زمینه انتخابات فراوان صحبت کرد و جای هیچ دغدغه‌ای نگذاشت.

آیت‌الله نجفی قمشه‌ای با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب دو سال است فریاد می زندند که آمریکا وفا ندارد و عهدشکن است و آمریکا تا یهودی نشویم دست از سر ما برنمی‌دارد، گفت: خداوند به پیامبر(ص) در آیه 120 سوره بقره می‌فرماید، «هرگز یهود و نصاری از تو خشنود نخواهند شد تا آنکه از آیین آنان پیروی کنی».

نماینده مردم شهرضا در دوره اول و پنجم مجلس شورای اسلامی، افزود: دشمن، دشمن است، برای مقابله با دشمن بصیرت نیاز است که ما باید مانند حضرت زینب(ع) بصیرت را باید از رهبرمان بگیریم.

شهید زنده حادثه هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی، ادامه داد: خداشناسی، امام شناسی، معادشناسی، دین‌شناسی و تدبر در قرآن نیاز به بصیرت دارد و در روایات داریم کسانی که بصیرت ندارند نمی‌توانند جواب ملک‌ها را در قبر بدهد.