مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مطرح کرد؛

تحصیل بیش از ۷ هزار طلبه خواهر در اصفهان/ آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان، با بیان اینکه از سال ۷۶ تاکنون بالغ بر پنج هزار فارغ التحصیل در استان اصفهان داشته ایم، گفت: حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر هم اکنون در حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در حال تحصیل هستند که از این افراد به عنوان مبلغ و امام جماعت خواهران استفاده می شود.

به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید مهدی ابطحی پیش از ظهر  امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه حوزه های علمیه خواهران آبروی نظام هستند، تصریح کرد: حضرت امام از سال ۴۲ دستور تاسیس حوزه های علمیه خواهران را صادر کردند و تاکنون برکات فراوانی از این حوزه نصیب کشور شده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: امروز نتیجه آن تلاش ها تاسیس ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور و تربیت قریب ۷۰ هزر طلبه مشغول به تحصیل بود که اگر این آمار را با طلاب جامعه الزهرا جمع ببندیم حدود ۹۰ هزار طلبه در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه از وظایف حوزه علمیه خواهران تربیت زنان عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی، متخلق به اخلاق اسلامی، آگاه و وظیفه شناس و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده بوده است، افزود: تربیت بانوان متخصص و کارآمد در برای تحقق رسالت حوزه در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ و اسلام ناب محمدی در سطوح و ساخت های مختلف از رویکردهای حوزه علمیه خواهران بوده که امروز این اهداف دنبال می شود و عده ای را با این اهداف تربیت کرده ایم.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه استان اصفهان دارای ۵۲ حوزه علمیه خواهران تحت پوشش مدیریت استان اصفهان هستند، تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان در مقاطع سطح دو معادل کارشناسی، سطح سه معادل ارشد و سطح چهار معادل دکتری، نیرو می پذیرد که سطح دو دارای دو حالت تمام وقت و پاره وقت است و باتوجه به اینکه خواهران دارای اشتغال، همسرداری و تربیت فرزندان هستند و توان حضور تمام وقت را ندارند فضایی را ایجاد کردیم که به صورت پاره وقت ۷۶ واحد را در حوزه و مابقی را غیرحضوری در منزل می خوانند.
وی با اشاره به اینکه در سطح سه تحصیل به صورت تمام حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری است، یادآور شد: خواهرانی که از دانشگاه دارای مدرک لیسانس هستند برای ثبت نام در حوزه اگر رشته آن ها با رشته های حوزه همخوانی داشته باشد بعد از ثبت نام، آزمون و مصاحبه ۸۰ واحد از سطح دو را می گذرانند و به سطح سه وارد می شوند.
وی افزود: سطح سه به صورت تخصصی در هفت رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات عرب، اخلاق و تربیت، مطالعات زن، کلام و عقاید و رشته تاریخ اسلام تدریس می شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در سطح دو حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر است و برای سطح سه حدود ۱۲۰ نفر است، افزود: در سطح چهار که معادل دکتری است حدود ۳۰ نفر در سال پذیرش می شوند که چنین آماری در گذشته سابقه نداشته چراکه پیشتر ما استادی برای تدریس این دوره های تخصصی نداشتیم و مجبور بودیم برای تحصیل از قم استاد بیاوریم.
وی درخصوص شرایط پذیرش خاطرنشان کرد: در سطح دو با حداقل معدل دیپلم ۱۲ دارای حداکثر ۳۵ سال سن بدون آزمون ورودی و صرفا با با مصاحبه ای که در ۲۲ اردیبهشت ۹۷ انجام می شود افراد پذیرش خواهند شد همچنین در سطح سه از فارغ التحصیلان سطح دو ثبت نام می شود که بدون شرط سنی است اما برای خواهران غیرحضور شرط معدل ۱۷ وجود دارد و برای سطح چهار شرط سنی نداریم.
وی در رابطه با زمان پذیرش حوزه های علمیه خواهران در استان اصفهان اذعان کرد: پذیرش از تاریخ سه بهمن الی ۲۸ بهمن خواهد بود.
وی با بیان اینکه از سال ۷۶ تاکنون بالغ بر پنج هزار فارغ التحصیل در استان اصفهان داشته ایم، افزود: حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر هم اکنون در حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در حال تحصیل هستند که از این افراد به عنوان مبلغ و امام جماعت خواهران استفاده می شود.
وی ادامه داد: در حوزه های آموزش و پرورش خواهران در دبستان ها و دبیرستان ها بالای ۴۰۰ مدرسه را تحت اقامه جماعت برای خواهران داریم.
وی در خصوص منبع تامین مخارج تحصیلی حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: اکثر هزینه حوزه های علمیه توسط خیرین پرداخت می شود و تا سال ۹۰ از سوی دولت هیچ مبلغی به حوزه ارسال نمی شد اما امروز نیز که دولت به حوزه ها کمک مالی می دهد بودجه ای که به کل حوزه های علمیه سراسر کشور می دهند به اندازه نصف بودجه دانشگاه اصفهان هم نیست.