عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان
حاجی صادقی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دعوای ما در فتنه با چهار فریب خورده نیست، طرف مقابل ما استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی است. البته نمی خواهیم بازیچه های دست استکبار را تبرئه کنیم. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حاجی صادقی امروز شنبه- ۹ دی- در هشتمین مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه در میدان انقلاب اصفهان، گفت: حماسه نه دی روز پیروزی امتی بود انقلابی و بصیر در برابر بزرگترین خطری که آمده بود نور انقلاب را خاموش کند و آتش به جان آن بزند، اما مردم ما این تهدید را به حماسه تبدیل کردند. دشمن تلاش کرده بود با فتنه انگیزی این انقلاب را از مردم بگیرد و فکر می کرد می تواند الگوی صدر اسلام را در ایران پیاده کند، همانطور که در صدر اسلام توانستند مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند و عاشورایی برپا کردند و جگر گوشه پیامبر را به شهادت رساندند، خیال کردند می توانند در زمان حاضر نیز همان حادثه را تکرار کنند. 

وی افزود: این امر نشان می دهد، همیشه انقلابی ها با دشمن مواجه بوده و هستند و کسانی به این فکر نباشند که روزی تقابل اسلام و انقلاب با نیروهای استکباری پایان می یابد، همیشه این رویارویی وجود دارد، اما مهم این است که مسمانان بصیرت و حضور خود در صحنه را نشان دهند. 

فتنه ۸۸ طراحان خارجی داشت

حاجی صادقی خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند طراحی این فتنه ده ساله بود و حدود ۶۰ موسسه برای انجام و تحقق آن کار کرده بودندتا توانستند تابلوی این فتنه را بلند کنند. سال ۸۸ شعار فتنه گران جنبش سبز بود، اما چهار سال قبل از آن، یعنی سال ۸۴ یک سناتور آمریکایی در کنگره این کشور گفته بود: ما انقلاب ایران را با جنبش سبز نابود می کنیم. آنها مطمئن بودند این فتنه جواب  می دهد و در نابوی انقلاب بر هم سبقت می گرفتند، خیالشان راحت بود که سفره انقلاب را جمع کرده اند. آتش زدن عکس امام و مقام معظم رهبری و توهین به عاشورای حسینی به این معنا بود که از دید آنها دین باید به مساجد و معابد برود و کاری به مسائل سیاسی و اجتماعی نداشته باشد، اما حماسه ۹ دی توطئه های آنها را نقش بر آب کرد. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز هم دعوای ما در فتنه با چهار فریب خورده نیست، طرف مقابل ما استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی است. البته نمی خواهیم بازیچه های دست استکبار را تبرئه کنیم. 

وی با طرح این سؤال که چرا فتنه ۸۸ ناکام ماند، افزود: دو عامل اساسی در شکست فتنه ۸۸ نقش داشت؛ یکی نقش آفرینی رهبری فرزانه انقلاب بود که پرچم عاشورا را بالا نگه داشت، رهبری که بصیر و شجاع و حکیم است و در برابر همه فشارها ایستاده است. عامل دوم هم مردم هستند که اگر کسی قصد تعرض به دین و انقلاب آنها را داشته باشد، در مقابل آن می ایستند. 

حماسه ۹ دی اتفاقی نیست که به پایان برسد، یک شروع است

وی گفت: حماسه ۹ دی را نباید اتفاقی دانست که تمام شده و  فقط باید خاطره آن گرامی داشته شود؛ این حماسه از عاشورا الهام گرفته و شروع بصیرتی در مردم مقابل استکبار بود که تمامی نداشت.

حاجی صادقی افزود: حماسه ۹ دی حاوی یکسری درسها و پیامهایی است که باید در موقعیت مناسب و دور از هیجان به آنها پرداخته شود و اولین پیام آن به رهبری فرزانه است که این مردم، مردم کوفه و صفین نیستند و با تاسی به علمدار ولایت حضرت عباس شعار «انی احامی ابدا عن دینی» سر می دهند. پیام دوم این روز به مسئولین و همه کسانی است که فرصت و توفیق خدمت گذاری به این مردم و نظام اسلامی را داشته اند؛ مطالبه حماسه آفرینان ۹ دی از آنها اطاعت محض و سربازی ولایت است. مسئولین بدانند که شکر نعمت این نظام و مردم،  خدمت گذاری خالصانه به آنهاست و بدانند نظام ما نیاز ندارد دست به سوی دشمن دراز کند.

سخنران ویژه مراسم بزرگداشت ۹ دی در اصفهان گفت: پیام سوم این روز به آمریکا و استکبار جهانی است که بدانند این مردم آمده اند تا آنها را از صحنه روزگار حذف کنند؛ اسرائیل به پیش بینی مقام معظم رهبری و امام خمینی، حداکثر تا ۲۵ سال آینده از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

وی افزود: آخرین پیام این روز به ملت بصیر ایران و جوانان و نوجوانان ماست که بدانند مادامی که مردم با بصیرت و صلابت ایستادهاند ، دشمن راه نفوذی به نظام اسلامی نخواهد داشت. دشمنان انقلاب اعتراف کرده اند، علت ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی، پیوستگی امت با ولایت است و این همان چیزی است که دشمن آن را هدف قرار داده و بصیرت و آگاهی ملت را می طلبد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی