آلودگی هوای شهر اصفهان

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش بیشینه دمای استان از یک تا سه درجه طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت:با افزایش غلظت آلایندگی‌‎ها هوا برای عموم مردم در شرایط ناسالم قرار دارد.

 

حسن خدابخش در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بررسی نقشه‌های آب و هوایی بیانگر تداوم الگوهای جوی پایدار بر روی استان تا روز دوشنبه می باشد، بر این اساس در اکثر نقاط استان آسمان به صورت صاف تا کمی ابری و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 

وی افزود: در مناطق مرکزی و صنعتی تا دوشنبه شرایط برای غبار آلودگی و افزایش آلاینده‌های جوی مهیا خواهد بود و همچنین از اوایل روز سه‌شنبه ناپایداری‌ها از غرب استان آغاز می‌شود.

 

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و وزش باد نسبتا شدید تا شدید در اغلب مناطق استان گفت: در نواحی غرب و جنوب بارش باران و برف خواهیم داشت، دمای اصفهان در سردترین ساعات روز یکشنبه به ۲درجه سانتی گراد و در گرم ترین ساعات به ۱۷ درجه می رسد و بیشینه دمای استان تا ۲۴ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۱تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.

 

خدابخش ادامه داد: فریدون‌شهر با دمای ۱۱درجه سانتی گراد گرم‌ترین و مبارکه  با دمای دو درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان گزارش شده‌ است.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان  با اشاره به  آلودگی هوا تا روز دوشنبه تأکید کرد: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی و استمرار شرایط جوی پایدار و سکون نسبی هوا و با توجه به میزان کنونی آلاینده‌های شهری اصفهان، پیش‌بینی می‌شود طی امروز تا اواخر روز دوشنبه، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای عموم به ویژه برای نواحی مرکزی و کلان شهر اصفهان وجود دارد  و اوج آلودگی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .