به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام رضا صادقی در همایش قرآنی نورالثقلین عنوان کرد: در طول تاریخ ۵۰درصد از موقوفات بوسیله بانوان انجام شده است، بنابراین بانوان سهم بسیار زیادی در ترویج فرهنگ وقف دارند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان تلاش کنند تا نیات واقفان ادا شود مردم نیز تمایل بیشتری به وقف اموال خود خواهند داشت البته در بیشتر موارد اینگونه عمل می شود اما لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برخی از افراد گمان می کنند اگر مالی را وقف کردند اداره اوقاف مالک آن خواهد شد در حالی که تثبیت موقوفات و اخذ سند برای آنها به نام موقوفه انجام خواهد شد و از سوی دیگر واقفان می توانند اولاد خود را به عنوان متولی موقوفات قرار دهند.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: موقوفات سهم بسیار زیادی در اداره اماکن مهم مذهبی داشته‌اند مانند مدرسه صدر اصفهان که دارای ۴۵۰ رقبه است بنابراین باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود.

وی گفت: کاروانسرای مهیار شهرضا پس از طرح دعوا در محکمه برای تعیین تکلیف تولیت به طرفیت اداره اوقاف و اداره میراث فرهنگی در نهایت با صدور حکم به نفع اداره اوقاف در شمار موقوفات شهرستان قرار گرفت و به دنبال سرمایه گذار برای اداره آن هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تأکید کرد: متأسفانه در جامعه ما قرآن مظلوم واقع شده و در حالی که وقف‌های زیادی به نیات مختلف شرعی انجام شده برای فعالیت های قرآنی موقوفات زیادی وجود ندارد.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: مؤمنان زیرک کسانی هستند که با درک درست از موقعیت زمانی خود بهترین کار انجام می‌دهند و از این افراد کسانی هستند که با شناخت نیازهای جامعه اموال خود را برای کمک به دیگران وقف می‌کنند.

رییس اداره اوقاف شهرستان شهرضا نیز در این جلسه عنوان کرد: در مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم ۴۰۰ نفر شرکت کردند و در رشته های حفظ ۵ ، ۱۰ , ۲۰ و کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی تصریح کرد: از مجموع شرکت کنندگان ۴۸ نفر از آقایان و بانوان قرآن پژوه به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۳ نفر حائز رتبه های برتر شدند و یکی از بانوان به مرحله کشوری راه یافت.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .