معاون تعاون بنیاد شهید استان اصفهان خبر داد
نوسازی سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان+ تصاویر
معاون تعاون و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: سنگ مزار شهدایی که در قطعه دارخوین آرمیده‌اند در حال حاضر در حال نوسازی و بهسازی هستند که این طرح پس از تأمین اعتبار، آماده شدن سنگ‌ها و کارهای مقدماتی آغاز شده است.

مسعود احمدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در رابطه با طرح مرمت سنگ مزار شهدای گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: به دلیل تخریب و شکستگی سنگ‌های مزار شهدای گلستان شهدای اصفهان و مخدوش شدن نوشته روی برخی سنگ‌ها بهسازی این سنگ‌ها را بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت شهرداری اصفهان با سنگ مزار شهدای گمنام آغاز کردند.

وی افزود: همه سنگ‌های تخریب شده فاز به فاز بهسازی خواهند شد، در فاز دوم این طرح سنگ مزار شهدایی که در قطعه دارخوین آرمیده‌اند در حال حاضر در حال بهسازی هستند که این طرح پس از تأمین اعتبار و آماده شدن سنگ‌ها و کارهای مقدماتی یک هفته‌ای است که توسط شهرداری آغاز شده است.

معاون تعاون و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در مورد شهدای مفقودالجسد نیز که در انتهای گلستان قرار دارد نیز تابلو گذاری انجام شده و به دنبال نصب عکس آن‌ها هستیم و در کل باید گفت کل قبور شهدای مطهر گلستان شهدای اصفهان در برنامه زمان‌بندی بهسازی و مناسب‌سازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه یک طرح حساس است و طبق زمان‌بندی، چند سالی طول می‌کشد چرا که باید شرایط اجتماعی و فرهنگی قبور حفظ شود و به همین دلیل نمی‌توان همه قبور را هم‌زمان بهسازی کرد بنابراین پروژه را فازبندی کردیم و پیش می‌رویم.

احمدی‌نیا عنوان داشت: عکس‌های رنگی شهدا مجدداً بهسازی خواهد شد و عکس‌های از بین رفته ترمیم و یا تعویض می‌شوند و قاب‌های فلزی تغییر خاصی نخواهد کرد و در حدی که برخی مشکلاتی مثل جای قرار گیری پرچم‌های آن رفع شود، ترمیم را انجام خواهیم داد؛ سنگ‌های قبور استانداردسازی شده تا خانواده‌ها بتوانند با راحتی بیشتری بر سر مزارها حاضر شوند و بتوانند در لحظاتی که قصد ماندن دارند به راحتی بر سر مزارها بنشینند و فضای عمومی ارتقا داده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: شروع خوبی داشتیم و از مردم می‌خواهیم دعا کنند تا این طرح با خاتمه خوبی نیز همراه باشد و رضایت‌مندی خانواده مکرم و محترم شهدا و مردم عزیز را با خود به همراه داشته باشد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .