«از شهردار ولایتمدار و شورای شهر بسیار ممنونم که یاد شهدای مدافع حرم را با این حرکت ها زنده و پاینده نگه می‌دارند»
 

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان از زمان آغاز مدیریت خویش هر هفته چندین افتتاح را در محله های مختلف اصفهان را در دستور کار خود قرار داده، اما این بار حرکتی متفاوت صورت گرفت، عملیاتی که از حیث نام و عملکرد قداست دارد، حرکتی که با نام شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم مزین شده و با هدف خدمت رسانی و رفاه عموم بهره برداری می‌شود و حال اینکه شهرداری اصفهان چهل و سومین برنامه «هر هفته چند افتتاح» خویش را به آغاز عملیات اجرایی «بوستان شهدای مدافع حرم» و «خیابان شهید تقی یار» اختصاص داد.

سردار مجتبی فدا جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: «بخشی از سرمایه گذاری برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا نامگذاری معابر و طرح های شهری به نام آنهاست».

شهردار اصفهان این حرکت را نه تنها با نام شهدا بلکه با حضور خانواده آنان تبرک بخشید و قبل از شروع مراسم از ایشان تقدیر کرد.

همسر شهید مسلم خیزاب که عکس فرزندش بر بنرهای افتتاح این عملکرد اجرایی نقش بسته بود قدردانی خود را اینگونه ابراز کرد: «از شهردار ولایتمدار و تیم زحمت کش ایشان بسیار ممنونم که یاد شهدای مدافع حرم را با این حرکت ها زنده و پاینده نگه می‌دارند».

امروز خانواده شهدای مدافع حرم با شهدای دفاع مقدس تفاوت بزرگی دارند، چراکه در دوران دفاع مقدس خانواده شهدا تکریم می شدند اما امروز دشمنان یک حرکت فرهنگی را علیه این خانواده ها آغاز کرده اند چنانکه خانواده شهید شاهسنایی و دیگر شهدا می گفتند: «گاهی به ما زخم زبان می‌زنند و این حرکت مقدس همسران ما را یک حرکت مادی تلقی می کنند».

اما همسر شهید رضایی یک جواب دندان شکن می دهد: «من به افرادی که زبان به طعنه می گشایند گفته ام که اگر شهدا برای پول رفتند، شما هم این پول را بگیرید و بروید کشته شوید».

اما هیهات که دنیا پرستان چنین نخواهند کرد و زرق و برق دنیا اجازه دل کندن از آن را نخواهد داد.

اکبر پاکزاد از فرماندهان دفاع مقدس و مشاور امروز شهردار اصفهان نیز ضمن تقدیر از این حرکت شهرداری توصیه ای به خبرنگاران و روابط عمومی ها دارد: «حال که شهردار اینقدر برکارهای ارزشمند در شهر صحه می گذارد بر خبرگزاری ها و مراکز فرهنگی لازم است این حرکات را رسانه ای کنند».

منت خدای را که همه دستگاه‌ها خود را در خدمت شهید و خانواده آنان می‌دانند و در این راه از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند، این جمله ای بود که همه خانواده شهدا بالاتفاق اذعان کردند و مایه خشنودی و دلگرمی مردم و نظام اسلامی است.

هادی نباتی نژاد روابط عمومی شهرداری هم از حمایت همه جانبه این سازمان در راستای اشاعه فرهنگ جهاد و پایداری سخن گفت: «از هرگونه حرکتی که در این راستا از عهده ما بر بیاید کوتاهی نمی‌کنیم، حتی حرکت‌هایی که دیگر سازمان‌ها در این عرصه انجام دهند نیز مورد پشتیبانی ما قرار می‌گیرد و هرگونه تبلیغات و اطلاع رسانی که مورد نیاز باشد را تقبل خواهیم کرد».

به راستی که اگر مسئولین ما نتوانستند خود را در خط مقدم جبهه نظامی مقابله با استکبار حاضر کنند اما با زنده نگه داشتن یاد شهیدان به مقام شهادت رسیدند چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست».

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .