رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با اشاره به ویژگی های دولتمردان از منظر قران کریم، گفت: مهمترین ویژگی مدیر در جامعه اسلامی گسترش روح توحید است.
 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور امروز در آیین تجدید میثاق با شهدا در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت در جوار شهدای گمنام گلستان شهدای اصفهان با اشاره به آیه 41 سوره حج، گفت: به پا داشتن نماز، بهره گرفتن از زکات، امر به معروف و نهی از منکر  از مهمترین ویژگی های دولتمردان در نظام اسلامی است.
وی به ویژگی های مدیر در جامعه اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: مدیر در جامعه اسلامی علاوه بر وظایفی که مدیر در هر جامعه‌ای دارد، باید روح توحید را در جامعه تزریق کند و البته این مساله در صورتی محقق می شود که مدیر خود چنین روحیه ای داشته باشد.
این کارشناس فرهنگی و دینی اضافه کرد: نماز یکی از مهمترین ارکانی است که روح توحید را در فرد و جامعه تقویت می کند و لذا در سیره بسیاری از پیشگامان انقلاب تهجد و شب زنده داری موج می زند.
وی به نقش انفاق و زکات در تزکیه اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه برای انفاق در جامعه فرهنگ سازی مناسبی نشده است و لذا در سالهای اخیر با پدیده های زشتی چون مفاسد اقتصادی مواجه هستیم.
حجت الاسلام نیلی پور تاکید کرد: تولید ثروت به تنهایی کافی نیست بلکه این تولید ثروت باید گردش داشته باشد و اگر این گردش نباشد فاصله طبقاتی در جامعه افزایش پیدا می کند.
وی به نقش امر به معروف و نهی از منکر در دوام نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: نهی از منکر هم یکی دیگر از وظایف مدیر اسلامی است و این به معنی آن است که اجتماع یک سیستم زنده باشد و به محض رخ دادن خطایی در آن، خطا را دفع کند.
 رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اظهار کرد: قرآن در آیات دیگر اقامه عدل را از دیگر ویژگی های حکومت اسلامی بیان می کند و تشکیل یک نظام برای اجرای احکام الهی از آرزوهای تمامی انبیای الهی بوده است که پس از 1400 سال در جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.
وی تاکید کردکرد: باید قدردان این نعمت بزرگ الهی بود که ثمره خون شهدا و علمای بسیاری است و با توکل بر خدا برای حفظ آن تلاش کرد و بدانیم که عاقبت امور دست خدا است./04/175/175/
این کارشناس فرهنگی با اشاره به سیره ائمه اطهار (ع) افزود: کسی که در صدد تامین عدالت است باید علاوه بر عدالت که اجرای مُر قانون است، شفقت داشته باشند و همانطور که با عشق به مردم خدمت می کند، رعایت حال زیر دستان خود را داشته باشد.
 وی برقراری امنیت در جامعه را از دیگر اهداف تشکیل حکومت از منظر روایات اسلامی برشمرد و ادامه داد: امنیت باید به گونه ای باشد که تمام افراد امنیت جسمی، روحی و عاطفی برای ادامه زندگی برخوردار باشند.
حجت الاسلام نیلی پور به نقش نظم در جامعه و قوام آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه جامعه امروز ایران علی رغم اینکه ادعای پیروی از اهل بیت (ع) را دارد در نظم دارای مشکل اساسی است و این در حالی است که حضرت علی (ع) در آخرین روزهای عمر خود افراد را به رعایت تقوا توصیه کرده اند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .