معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: بیش از چهل میلیارد تومان از بودجه شهرداری به مساجد تعلق دارد.
 

علی قاسم زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان نسبت به مسائل مسجد محوری احتمام ویژه ای دارد و در چشم اندازهای شهرداری اصفهان، این شهر را به عنوان شهری مسجد محور معرفی کرده اند.
وی با اشاره به کمبود مسجد در شهر اصفهان بیان داشت: احداث مسجد در مناطقی که مسجد ندارند و یا کمبود مسجد وجود دارد بصورت مشارکتی توسط شهرداری انجام می گیرد. ملاک قیاس در بررسی نیاز به مسجد دسترسی تا شعاع 500 متری است، امروز در برخی مناطقی از شهر اصفهان این تراکم و دسترسی وجود دارد، اما در مناطقی نیز با کمبود مسجد روبرو هستیم، در صورتی که خیرین زمین و یا هزینه ساخت را تقبل کنند، شهرداری آماده است تا همکاری لازم در این زمینه را انجام دهد.
معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری اصفهان در مورد مرمت و نگهداری مساجد کنونی اذعان داشت: با توجه به اولیت بندی، از جمله ایزوگام، نما، ایمنی و مانند آن، ترمیم مساجد با بودجه ای بالغ بر 7 میلیارد تومان انجام می گیرد.
وی ادامه داد: ورودی مساجد زیباسازی، و معابر ورودی و محوطه های پیرامونی مساجد طی برنامه ریزی اصلاح خواهند شد.
وی در مورد توسعه مساجد بیان داشت: در راستای کمک به توسعه مساجد، آن دسته از مساجدی که قصد دارند در زمینه های مختلف فرهنگی فعالیت داشته باشند و قصد خرید خانه های اطراف مسجد را به منظور توسعه مسجد دارند، تحت حمایت شهرداری قرار می گیرند. در حوزه نرم افزاری نیز در ردیف بودجه شهرداری، جهت مساعدت به مجموعه های فرهنگی مبالغی در نظر گرفته شده که در صورت آنکه مسجدی قصد انجام کار فرهنگی از جمله کلاس های آموزشی و جشن را داشته باشد مورد حمایت شهرداری واقع شود.
وی در پایان افزود: شهرداری خود به عنوان بزرگترین برگزار کننده نماز جماعت عمل می کند و امروزه در حدود 90 امام جماعت در ساختمان های شهرداری نماز جماعت اقامه می کنند ./

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .