به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نطنز،‌ آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر کوثر نطنز شامگاه شنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر نطنز، شهردار نطنز، فریدون پارسانژاد؛ رئیس داوران جشنواره، سیاوش طمورث و جمشید جهان‌زاده از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشور و جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر در فرهنگسرای کوثر شهر نطنز برگزار شد.

غلامرضا علی‌رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز به عنوان نخستین سخنران این آیین در سخنانی کوتاه، ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: بسیار خرسندم که شاهد برگزاری جشنواره‌ای منظم، با برنامه و فعال در شهر بودم.

*جشنواره تئاتر کوثر فارغ از زرق و برق جشنواره‌های دیگر برگزار شد

وی با بیان این که نخستین جشنواره تئاتر کوثر جو و اتمسفر خاصی در شهر ایجاد کرده بود، افزود: مردم شهر ما مردمی هنر دوست و فرهنگی هستند و این خاصیت هنر تئاتر است که می‌تواند با ظرافت ریزترین و دقیق‌ترین مفاهیم اخلاقی را با بلیغ‌ترین زبان به مخاطب خود عرضه کند.

سید محسن تجویدی، شهردار نطنز دیگر سخنران این آیین بود که پس از قرار گرفتن در پشت تریبون ضمن خیر مقدم به حضار، برگزاری نخستین جشنواره تئاتر کوثر در نطنز را رویدادی مثبت و اتفاقی خوب قلمداد کرد.

تجویدی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی اعضای انجمن نمایش و مجموعه شهرداری برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: اگر چه این جشنواره با زرق و برق سایر جشنواره‌های هم ردیف برگزار نشد اما صفا و صمیمیت خاصی در آن موج می‌زد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در این بین بیشتر از خود جشنواره و نحوه برگزاری آن اهمیت دارد همین دستاوردها و رضایت عمومی مردم و استقبال آن‌ها بود.

شهردار نطنز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار تماشگران تئاترهای این جشنواره تاکید کرد: بر اساس گزارشات اولیه بیش از 9 هزار نفر، تئاترهای اجرا شده در این جشنواره را به نظاره نشستند.

وی همچنین از مسئولان کشوری دارای منصب در عرصه فرهنگ و هنر خواست به منتخبان این جشنواره توجه ویژه‌ای داشته باشند که کمترین آن فراهم‌کردن شرایط اجرای تئاتر در سالن سینمای این شهر است.

همچنین در ادامه این آیین سیاوش طهمورث، هنرمند با سابقه عرصه تئاتر کشور ضمن ابراز مسرت بسیار از برگزاری چنین جشنواره‌ای در شهر نطنز گفت: وقتی که هنر و هنرمند توسط دولتمردان و مسئولان دیده شود، می‌توان به آینده‌ای روشن برای آن جامعه امیدوار بود.

وی به هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره توصیه کرد: به هیچ وجه تنها به جشنواره‌های تئاتر اکتفا نکنند، بلکه تلاش کنند با پیگیری و همت خود همواره چراغ تئاتر را در شهر نطنز روشن نگه دارند.

*با سابقه حدود نیم قرن فعالیت هنری خود را در ابتدای راه حس می‌کنم

طهمورث در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برگزیدگان این جشنواره افزود: این جوایز اگر چه ارزشمند هستند اما نشانه بهترین بودن شما نیستند و من هنوز با سابقه حدود نیم قرن فعالیت هنری، خود را در ابتدای راه حس می‌کنم، پس برندگان هم بدانند که مسیر طولانی و دشوار است.

وی همچنین از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اجرای تئاترهای برتر این جشنواره در سطح کشور، قول مساعد داد و از ساخت سالن تئاتر شهر نطنز استقبال کرد.

جمشید جهان‌زاده دیگر هنرمند نامی عرصه تئاتر کشور و مهمان افتخاری این جشنواره نیز ضمن اشاره به تاریخچه کوتاه از هنر تئاتر گفت: بسیار خوب است که امثال این برنامه‌ها در شهرهای کوچک اجرا شود اما آنچه حائز اهمیت است، اینکه این برنامه‌ها منوط به خواست مسئول خاصی نباشد که به محض رفتن آن شخص برنامه به کل تعطیل شود و باید به تدوام آن فکر کرد.

فریدون پارسانژاد، رییس هیئت داوران جشنواره نیز با قدردانی ویژه از زحمات شهرداری در اهتمام به برگزاری این جشنواره، از همکاری مشربی، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز و انجمن نمایش شهر نطنز و علی ترابیان، مسئول انجمن نمایش قدردانی کرد و افزود: امیدوارم که این آخرین جشنواره نطنز نباشد.

اعلام اسامی برگزیدگان این جشنواره و اهدا جوایز آن‌ها، بخش پایانی نخستین جشنواره تئاتر کوثر نطنز بود.

به گزارش فارس،اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر نطنز به این شرح است:

بخش خیابانی:

بهترین بازیگر زن ...... مهتاب سلیمیان ....... نمایش یک دختر یک سرباز

نویسندگی ......... پریسا کهکش‌پور ............نمایش علیمردان خان

کارگردانی ........حسین طوقانی

طراح لباس ...... مجید کیمیایی‌پور  ............نمایش گلابی‌خورها

اول بازیگری مرد ....... رادمهر کشانی ..........نمایش داغونا

دوم بازیگری مرد ......مجید شیروانی  ...........نمایش داغونا

سوم بازیگری مرد..... محمدحسین رحیمی .....نمایش از اولین نفس

طراحی بروشور.... مسعود حاجی‌هاشمی .......نمایش دو لیوان آب زرشک

بخش صحنه‌ای:

اول بازیگری مرد ....... امید پاریاب ........نمایش ایستگاه اول

دوم بازیگری مرد.....علی طاووسیان .......نمایش ضیافت شیطان

سوم بازیگری مرد .....سیدمرتضی میرلوحیان ......نمایش خاطرات مجلس

اول بازیگری زن ........فاطمه موسوی ........نمایش خاطرات

دوم بازیگری زن....... انیس‌پور شعبان .........نمایش کاکاسیاه

سوم بازیگری زن ......عالیه اکبرزاده ..........نمایش تربت

اول نویسندگی ....... پریسا کهکش‌پور ........نمایش ایستگاه

دوم نویسندگی ......حمید رضا قاسمی .........نمایش خاطرات

طراحی صحنه ........الهام درویش‌پور .....نمایش تربت

طراحی لباس .......ابراهیم فولادی ....... نمایش ضیافت شیطان

موسیقی  .........ابوالفضل ترابیان ........نمایش ضیافت شیطان

انتهای پیام/63057/م40/

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .