عنوان سال 1402

اوقات شرعی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان:
عدم تحرک و تغذیه مناسب عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر/ لزوم تغییر شیوه زندگی و افزایش سطح سواد سلامت در جامعه
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: در شیوه زندگی جدید با دو مشکل عمده عدم تحرک و عدم تغذیه مناسب روبه‌رو هستیم، عواملی از این‌ دست سبب افزایش ابتلا افراد به بیماری‌های غیر واگیر و در نهایت منجر به مرگ افراد می‌شود.

علی وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان، بابیان اینکه بار بیماری‌های امروز بر بیماری‌های غیر واگیر متمرکز شده است، اظهار کرد: افزایش بیماری‌هایی نظیر دیابت، قلبی عروقی، فشارخون، بیمارهای مضمن تنفسی و برخی از سرطان‌ها حکایت از آن دارد که شیوه زندگی افراد جامعه تغییر کرده است.

وی بابیان اینکه در شیوه زندگی جدید با دو مشکل عمده عدم تحرک و عدم تغذیه مناسب روبه‌رو هستیم، افزود: عواملی از این‌ دست سبب افزایش ابتلا افراد به بیماری‌های غیر واگیر و در نهایت منجر به مرگ افراد می‌شود که ضروری است در مقابله با چنین روند نامطلوبی به روش‌های مختلفی همچون کار فرهنگی  ایستادگی کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تغییر شیوه‌های زندگی و افزایش سطح سواد سلامت در جامعه را امری ضروری دانست و متذکر شد: افزایش سطح سواد سلامت جامعه و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت نیازمند چندین مؤلفه است که از جمله آن‌ها می‌توان به فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی اشاره کرد که شهرستان لنجان در هر سه مورد عنوان‌شده از جایگاه مطلوبی در سطح استان برخوردار است.

وی از قرارگرفتن شهرستان لنجان در بین رتبه‌های برتر توسعه فضای فیزیکی بهداشتی و درمانی در سطح استان اصفهان خبر داد و تشریح کرد: شهرستان لنجان با متراژی بیش از 8 هزار متر مربع بعد از شهرستان اصفهان توانست رتبه دوم در توسعه عمرانی مراکز بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص دهد.

وحدتی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام و نیمه‌تمام شهرستان لنجان در حوزه سلامت اظهار کرد: آزمایشگاه رفرانس شهرستان لنجان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 120 میلیون تومان واقع در زرین‌شهر، مرکز جامع خدمات سلامت با اعتباری بالغ‌ بر 700 میلیون تومان، مرکز خدمات درمانی چمگردان و مرکز جامع خدمات سلامت شهر باغشاد از جمله پروژه‌های در دست اقدامی است که در آینده‌ای نه‌ چندان دور شاهد بهره‌برداری از این مراکز خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به بازسازی تجهیزات پزشکی و مراکز خدماتی و درمانی شهرستان لنجان، خاطر نشان کرد: اعتباری بالغ‌بر 14 میلیارد ریال برای بازسازی تجهیزات پزشکی شهرستان لنجان هزینه شد که البته در کنار این برنامه بیش از 400 دستگاه کامپیوتر هم به‌منظور ایجاد زیرساخت مناسب برای ثبت پرونده جامع الکترونیکی سلامت لنجان به مراکز تحویل داده شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی