معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مرکز آی تی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید به زودی راه اندازی شود

شناسهٔ خبر: 3754599 -
اصفهان- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: راه‌اندازی مرکز آی تی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از ضروریات است که باید هرچه زودتر کمر همت برای راه اندازی آن بسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یوسفی ظهر یکشنبه در همایش ارزیابی عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در حوزه آی‌تی از معدود استان‌هایی هستیم که تمام مراکز دانشگاه در سطح استان اصفهان از طریق شبکه فیبر نوری با هزینه‌ای بالغ‌بر سه میلیارد تومان به یکدیگر متصل شده‌ است.

وی بیان داشت: باید مرکز آی‌تی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با وجود همه مشکلات راه اندازی شود؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم که در این حوزه نمی‌توانیم کمبود نیرو داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته همه مراکز بهداشتی درمانی نیز این امکان را پیدا می‌کنند تا به شبکه اینترنت وصل شوند و می‌توانیم به موضوع پرونده الکترونیکی سلامت ورود کنیم که اتفاق بزرگی است.

 وی با اظهار اینکه در بحث پرونده الکترونیکی سلامت موضوع امنیت اطلاعات فوق‌العاده مهم است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در این شبکه اطلاعات شخصی مردم ذخیره خواهد شد و موضوع امنیت اطلاعات باید با دقت مدنظر باشد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تخت های بیمارستانی در استان نیز اشاره داشت و افزود: در مدت دو و نیم سال گذشته حدود هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان اصفهان اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه اکثر این تخت‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان افتتاح‌ شده است، اظهار داشت: در این راستا بیمارستان ۱۰ تخت‌خوابی جندق و بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی کلیشاد افتتاح شد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش گفت: تنها دانشگاه کشور هستیم که در گستره جغرافیایی استانی مانند اصفهان تمام مراکز آن از طریق فیبر نوری با یکدیگر در ارتباط است.

محمد باقر محبی امروز اظهارکرد: طرح تحول در  نظام سلامت در حالی کلید خورد که وزارت بهداشت از مسئله فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) به عنوان زیرساخت این طرح غافل مانده بود.

 وی با بیان اینکه بیشتر بیمارستان‌های استان در ابتدای برنامه تحول نظام سلامت به سیستم (HIS) مجهز نبود، افزود: درهمین راستا لازم بود از شروع برنامه تحول سلامت در بازده زمانی یک ساله تعداد ۳۳ سیستم (HIS) بیمارستانی جدید نصب و یا بهینه سازی شود.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: پیش از آنکه بیمارستان ها را به این سیستم مجهز کنیم لازم بود زیر ساخت های لازم نرم افزاری و سخت افزاری آن را پیاده سازیم کنیم که در حال حاضر در ۲۵ بیمارستان سیستم (HIS) نصب شده است.

 محبی با بیان اینکه از دیگر اقدامات مهم مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مناسب سازی مرکز داده‌ها دانشگاه با برنامه تحول نظام سلامت بود، اضافه کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، ارسال اطلاعات از بیمارستان ها به مرکز داده دانشگاه صورت نمی‌گرفت اما در قالب یک برنامه ریزی با اداره کل مخابرات لازم بود انتقال داده‌ها انجام شود.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .