کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان، حفظ سلامتی پوست، ‌مو و استخوان برخی از خواص ریحان است.
http://www.imna.ir/images/docs/000229/n00229834-b.jpg
 
به گزارش خبرگزاری ایمنا و ترجمه از نچرال نیوز، ریحان سرشار از کارتنوئیدهایی مانند بتا کاروتن است که می‌توانند در بدن تبدیل به ویتامین A شوند. بتا کاروتن نسبت به ویتامین A دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری است چرا که نه تنها ازسلول‌ها در برابر آسیب رادیکالهای آزاد محافظت می‌کند بلکه از اکسیده شدن کلسترول خون توسط رادیکال‌های آزاد در رگ‌های خونی نیز پیشگیری می‌کند. اصل این گیاه دارویی مروط به نواحی هند و آسیا است که قدمت کشت آن حداقل به پنج هزار سال پیش برمی‌گردد.
مردم سراسر دنیا از کشورهای ویتنام تا هند و ایتالیا از این سبزی خوش عطر و طعم برای انواع پخت و پز استفاده می‌کنند.ریحان یکی از گیاهان دارویی است که از DNA محافظت میکند، جلوگیری از دیابت، پاک سازی جریان خون، از بین بردن کلسترول و بهبود چشم از دیگر خواص این گیاه است.
ریحان به عنوان پادشاه گیاهان شناخته شده است. ریحان منبع خوبی از انواع مواد مغذی کلیدی، از جمله ویتامین C، کلسیم، ویتامین A، فسفر، منیزیم، پتاسیم و آهن است. ترکیبات شیمیایی موجود در برگ ریحان دارای خواص جلوگیری از بیماری هاست از جمله پیشگیری از برخی سرطان ها و مشکلات کلسترول.

 

مزیتهای ریحان 
دفع سنگ کلیه
ریحان می تواند برای تقویت کلیه ها مفید باشد و در دفع سنگ کلیه موثر واقع شد.
مبارزه با ویروس ها و عفونت
ریحان دارای خواص ضد میکروبی در برابر طیف گسترده ای از باکتری ها، مخمرها، قالب ها و ویروس ها است. 
درمان سردرد
ریحان در درمان سردرد مناسب است. 
محفاظت DNA
برگ ریحان با مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد مغذی گیاهی از سازه سلول محافظت می کند و همچنین کروموزوم را از تابش و آسیب مبتنی بر اکسیژندر امان می دارد.
محافظت قلب و عروق خونی
این گیاه سرشار از ویتامین B6 و منیزیم است. منیزیم مانع از حملات قلبی و موجب تقویت سیستم قلبی عروقی می شود. B6 مانع از تجمع مواد مضر مانند هموسیستئین می شود. علاوه بر این، خطر آریتمی را کاهش می دهد و آرامش عضلات را فراهم می کند.
جلوگیری از دیابت
عصاره ریحان قند را تنظیم می کند و همچنین رادیکال های آزاد را در بدن شما کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن
خوردن ریحان سیستم ایمنی بدن شما افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که ترکیبات شیمیایی مختلف در ریحان ممکن است تولید آنتی بادی مبارزه کننده با عفونت را تا 20 درصد بهبود بخشد.
ضد پیری
ریحان حاوی آنتی اکسیدان است که مبارزه با چین و چروک برمیخیزد که می تواند رادیکال های آزاد را دفع کندو پوست را جوان تر و تازه نگه دارد.
بهبود بینایی
تنها 100 گرم برگ ریحان تازه حاوی ویتامین A و دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای سلامت بینایی ضروری است. آب ریحان تازه یک درمان موثر برای درد چشم و شب کوری محسوب می شود.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .