کارشناس ارشد فرق و جریانهای تکفیری:

شیعه تا عاشورا دارد، زیر چتر هیچ قدرتی نمی رود

کارشناس ارشد فرق و جریانهای انحرافی گفت: شیعه تا عاشورا دارد، زیر چتر هیچ قدرتی نمی رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالله علی بخشی در گردهمایی مبلّغات، مسئولان هیئات مذهبی بانوان و مداحان خواهر اصفهان که با موضوع "شیوه‌های جذبی و اثرگذاری گروه‌های تکفیری و افراطی در راستای شیعه‌هراسی" برگزار شد، با اشاره به اینکه در طول تاریخ اهل بیت(ع)، شیعه را حفظ و گسترش داده اند، افزود: فضای جوامع امروزی تغییرات بسیاری نسبت به گذشته داشته است که هر گروه اثرگذار در این عصر باید آن تغییرات را بشناسد و بر اساس آن شناخت حرکت کند.

وی با بیان اینکه تعدد و تکثر گروه های مرجع، گسترش اطلاعات، شکل گیری اتفاقات در آنِ واحد و ایجاد موج و وجود مطالعات گسترده در پس اتفاقات به ظاهر ساده، بخشی از این تغییرات است، گفت: ساده ترین، کامل ترین، جذاب ترین و عام ترین پیامی که در سریع‌ترین زمان به مخاطب برسد، اثرگذارتر است.

حجت‌الاسلام علی‌بخشی به جامعه آماری مسلمانان در جهان اشاره کرد و گفت: مسلمانان جهان بیش از یک و نیم میلیارد نفر هستند که اسلام بعد از مسیحیت بیشترین پیرو را در جهان دارد.

وی با اشاره به گسترش روز افزون تعداد مسلمان در جهان بر خلاف موج اسلام هراسی مستکبران دنیا، اظهار کرد: در سال ۲۰۰۰، حدود ۱۲۰۰ مسجد در آمریکا وجود داشت که اکنون به بیش از ۲۱۰۰ مسجد رسیده است. هم اکنون ۴۸ کشور جهان اسلامی هستند و ۴۲ سال آینده این تعداد به بیش از ۵۵ کشور افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۸۰ ترکیب جمعیتی بسیاری از کشورها به هم خواهد ریخت و جمعیت مسلمانان به بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تمام مسلمانان کره زمین به دو گروه اهل سنت و شیعه تقسیم بندی می شوند، اضافه کرد: در سال ۱۳۵۷ شمسی، تعداد شیعیان جهان ۷۰ میلیون بوده، ولی بعد از انقلاب اسلامی این رقم به بالای ۳۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام علی‌بخشی با بیان اینکه دشمنان اسلام در صدد جلوگیری از این گسترش هستند و برای این کار برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند، افزود: آنان برای جلوگیری از گسترش اهل سنت، تکفیری‌ها را به وجود آوردند و برای تخریب شیعه از عوامل درونی به‌ویژه حرکت‌ها، جریان‌ها و کارکردهای افراطی در شیعه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ریشه پنهان موج اسلام هراسی، قدرت های استکباری هستند، به بیان زندگی، شخصیت و روابط برخی مریدان تکفیری و گروه های انحرافی پرداخت.

کارشناس مسائل تکفیر، داعش را تنها یکی از این گروه های انحرافی و تکفیری بیان کرد و گفت: فکر نکنید که داعش از بین رفته است بلکه فقط سرزمین آنها گرفته شده است و در حال حاضر نیز در سوریه نفس های آخر را می کشند ولی در حال انتقال به افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه داعش در سه حوزه نظامی، امنیتی و اعتقادی فعالیت می‌کند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی و امنیتی با وجود چشمان بیدار مدافعان حرم و پاسداران این مرز و بوم، در مقابله با این گروه موفق بوده است ولی متاسفانه در حوزه فکری و اعتقادی آسیب دیده ایم.

وی با بیان اینکه راهبرد آنان در حوزه اعتقادی برای جلوگیری از قدرت جذب شیعه، ارائه تصویر انحرافی و خلاف اسلامی از شیعه، غیر اسلامی جلوه دادن شعائر و مراسم عاشورایی و همچنین قرار دادن اهل سنت در مقابل شیعه است، تصریح کرد: آنان اگر بتوانند عاشورای شیعه را خرافی نشان دهند، شیعه را خلع سلاح کرده اند، چرا که بدون اهل بیت(ع) و عاشورا، از شیعه چیزی باقی نمی ماند.

حجت‌الاسلام علی‌بخشی افزود: شیعه تا عاشورا دارد، زیر چتر هیچ قدرتی نمی رود، افزود: استکبار جهانی توسط برنامه ها و نقشه های سازمان سیا، روش‌هایی را برای مقابله با فرهنگ شیعه به کار گرفته است که انتشار فایل های تصویری و صوتی از متون و اشعار خرافی سخنرانان و مداحان و جمع آوری غلوّها از جمله آنان است.

وی اضافه کرد: مبلغان، مسئولان هیئات مذهبی و مداحان، سربازان و پاسداران مرزهای عقیدتی هستند و باید در این زمینه خالصانه و مجدّانه ورود پیدا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بر تبیین عقاید و اخلاق، بیان مسائل شرعی و مصائب اهل بیت(ع) به صورت صحیح و مستند توسط مبلّغان دینی تاکید کرد و گفت: امروز به لطف خدا و نهضت امام و رهبری فرهنگ امام حسین(ع) مختص به ایران نیست و این فرهنگ جهانی شده است.

گردهمایی مبلّغات، مسئولان هیئات مذهبی بانوان و مداحان خواهر، ۱۷ شهریورماه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) اصفهان برگزار شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .