عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: روحانیون و گروه‌های مرجع در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد پیش از ظهر چهارشنبه ۲۰ تیرماه در نشست مدیران ادارات و مجموعه‌های وابسته در استان اصفهان، با بیان اینکه درباره مسئولیت سازمان نسبت به آسیب‌های اجتماعی این سوال پیش می‌آید که آیا وظیفه ما متوقف کردن یا کاهش این آسیب‌هاست یا وظیفه دیگری بر عهده داریم، ابراز داشت: ما ابزار قهری و قضایی در این ارتباط در اختیار نداریم و تمام مسئولیت ما در این مطلب خلاصه می‌شود که پیام الهی را به اطلاع مردم برسانیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما مامور به نتیجه نیستیم بلکه باید به وظیفه خود عمل کنیم، بیان داشت: حضرت نوح هزار سال در میان مردم زندگی کرد و پیروان اندکی به او ایمان آوردند اما نمی‌توان گفت وی در کار خود موفق نبوده است چراکه وظیفه پیامبران تنها ابلاغ رسالت بود که به آن عمل کردند.

وی اضافه کرد: در واقع رشد کمالات انسانی، دانش و ارتقای فرهنگ در زمان پیامبر اکرم(ص) نسبت به پیامبرانی مانند نوح در موفقیت آنها در دعوت مردم به سوی خدا تاثیر بسیار داشت.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد گفت: اگر مبلغین دینی ما، صفات انبیاء الهی را داشته باشند، امکان جذب برای ارزش‌هایی که بیان می‌کنند، وجود دارد و اگر احیاناً در این مسیر توفیقاتی حاصل نشود، باز به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون ما در دهه چهارم انقلاب هستیم و انتظار داریم فضیلت‌های مورد هدف انقلاب در کشور حاکم شده باشد اما این گونه نیست، تصریح کرد: این امر یک دلیل روشن دارد و آن اینکه مستکبران عالم این حرکت‌های الهی را نمی‌پسندند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی تمام توان خود را در این ارتباط به کار بسته است، گفت: این فضا همانند تالارهای آیینه‌خانه و دارای آیینه های محدب و مقعر همه چیز را وارونه و اشتباه نشان می‌دهد و اهمیت یک مطلب کوچک را گاه به توان بی‌نهایت می‌رساند.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش دارد نظام اسلامی را با تمامی فضیلت‌ها از میان ببرد، آنها از جنگ نظامی نتیجه نگرفته و جنگ اقتصادی وی نیز ثمری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند برج و باروی حوزه‌های اخلاق و رفتار فرو بریزد، تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته ما در زمینه فرهنگ‌سازی اجتماعی اشتباهات بسیار و عملکرد مناسب اندکی داشتیم و فعالیت‌های فرهنگی برخی نهادها در زمینه کاهش آسیب‌ها را نیز، رفتار برخی مسئولان و آقازاده‌ها کمرنگ می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌‌های غیر رسمی اشاره کرد و گفت: نباید از کنار این مسائل بی تفاوت گذشت چرا که ما عضوی از این جامعه هستیم و به نوعی درگیر با آنها خواهیم بود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به نقش گروه‌های مرجع در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال در ماه رمضان ۵۶ هزار مبلّغ به سراسر کشور اعزام شدند و اگر هر کدام از این روحانیون، فقط یک اختلاف میان زوجین را حل می کردند، می توانستیم کاهش محسوسی در زمینه طلاق را شاهد باشیم، ولی متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه مردم از طرق مختلف اخبار سیاسی و مسائل روز را دریافت می‌کنند، ادامه داد: ضرورتی ندارد که روحانیون در منابر فقط به گفتن مسائل سیاسی و اخبار روز بپردازند، بلکه باید احکام خدا و معارف دین را برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد در خلال سخنان خود، از ساخت مستندهای تلویزیونی "در امتداد فلق" توسط روابط عمومی سازمان، در راستای تبیین نقش اجتماعی مبلغین در روستاها و شهرهای مختلف کشور، تقدیر کرد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی