مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری گفت: موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، غلامرضا محمدی چهارشنبه ۲۰ تیرماه در نشست مدیران ادارات و مجموعه‌های وابسته در استان اصفهان، با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: موضوع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، طلاق، فساد و فحشا و حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است و به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اولویت اول سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع آسیب‌های اجتماعی را حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی عنوان کرد و افزود: این موضوع از آن جهت که آسیب مادر تلقی می‌شود و بستری برای افزایش طلاق، اعتیاد، خشونت و دیگر آسیب‌ها است، برای سازمان تبلیغات اسلامی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان تبلیغات اسلامی به تعریف سکونتگاه‌های غیر رسمی پرداخت و گفت: سکونتگاه‌های غیر رسمی بافت‌هایی هستند که عمدتا مهاجرین روستایی و تهی‌دستان شهری را در خود جای داده و بدون مجوز و خارج از برنامه‌ریزی توسعه شهری در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده اند.

محمدی با بیان اینکه این بافت‌ها از نظر ویژگی‌های کالبدی و برخورداری خدمات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساخت‌های شهری شدیدا دچار کمبود هستند، افزود: دولت‌ها در طول تاریخ گاهی با نادیده انگاری، تحول در نظام اقتصادی جامعه، تخریب و پرآکندگی و ساخت مسکن اجتماعی در جهت کاهش این آسیب‌ها گام برداشته اند، افزود: رویکرد توانمندسازی بهترین راهبرد در حوزه حاشیه نشینی است و سازمان تبلیغات اسلامی هم بر اساس این راهبرد خدمات فرهنگی از قبیل اعزام روحانی، برگزاری گفتمان دینی، تشکیل تشکلهای دینی مردمی و دیگر ابتکارات را گسترش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی بستری برای رشد بزه و جرم هستند، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با نگاهی به نظریه جامعه شناختی جرم، می تواند در مناطق دارای آسیب، ارزشها را یادآور و هنجارهایی را فراهم آورد و با برقراری پیوند اجتماعی بین اعضای جامعه، در جهت کاهش آسیب‌ها اقدام کند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .