مدیرکل تشکلهای دینی کشور:

نگاه صرف مناسکی به فاطمیه ظلم به حضرت فاطمه زهرا(س) است

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی کشور در جمع مبلغین استان اصفهان گفت: نگاه صرف مناسکی و مراسمی به ایام فاطمیه، ظلم به حضرت فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، رضا معممی مقدم شامگاه پنجشنبه5 اسفندماه در حضور روحانیون مستقر و مبلغین در اردوگاه شهید بهشتی(ره) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) حجت خداست که 11 صدف درّ ولایت در وجود با برکت ایشان پرورش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه باید شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد معرفی شود، افزود: معاصرسازی فاطمیه مسأله امروز ما است و نباید ایشان را تنها از یک بُعد مطرح کنیم بلکه با توجه به اینکه امروز شاهد بداخلاقیها و آسیبهای اجتماعی هستیم، تبیین همه ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) ضروری است.

معممی مقدم بر مطالعه و تبیین خشیت، شفاعت، ادب، مواعظ، مقام علمی و حیا و دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) توسط روحانیون تاکید کرد و گفت: شناخت ابعاد وجودی حضرت زهرا(س)، خود دارای کارکردهای اجتماعی است و باید بیشتر از گذشته در جهت بسط و گسترش این کارکردها در جامعه تلاش کنیم.

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برخی می خواهند فاطمیه را ایام مناسکی و مراسمی تعریف کنند، تصریح کرد: همانگونه که نشانه شناسی عاشورا صرفاً با معرفی قطره خون و اشک ذوالجناح، ظلم به امام حسین(ع) است، نشانه شناسی حضرت زهرا(س) صرفا به تصویر کشیدن درِ آتش خورده یا مسمار و امثال آن، ظلم به حضرت(س) است.

وی ادامه داد: منظور این نیست که تاریخ برای مردم بیان نشود بلکه باید از آنچه که مُخِلّ امنیت، وحدت بین جامعه مسلمین و ابزار سوء استفاده دشمن و شبکه های جریان شیعه افراطی است، پرهیز شود.

معممی مقدم در پایان سخنان خود گفت: اسلام دین اخلاق است و اگر پس از محرم و صفر و ایام فاطمیه معنویت و اخلاق در جامعه رشد پیدا کند، آنوقت موفق بوده‌ایم.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .