عضو مجلس خبرگان رهبری:

معرّف ازدواج در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ششمین کارگاه آموزشی واسطین ازدواج طرح همسان گزینی تبیان گفت: معرّف ازدواج در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) گفت: هیچ بنایی در اسلام محبوبتر از ازدواج نیست و به همین ترتیب معین و معرف ازدواج نیز دارای جایگاه والایی است.

ایشان بر رعایت تعدیل در تعریف از افراد تاکید کرد و افزود: در وساطت لازم است که حدود شناخت خودمان از افراد را، برای خانواده‌هایی که تحقیق می‌کنند، مشخص کنیم و در این راستا از افراط و تفریط در معرفی پرهیز نماییم.

آیت الله مهدوی در ادامه سخنان خود گفت: موضوع همسان و هم‌کفو به دو بخش تراز جسمی و روحی تعریف می‌شود که شرایط مناسب سنی، اقتصادی، علمی، جایگاه خانوادگی و امثال آن در بخش کفو جسمی، و ایمان و اخلاق و عمل صالح در زمینه کفو روحی و معنوی قرار می‌گیرد.

ایشاان با بیان اینکه کفو روحی نسبت به کفو جسمی اهمیت بیشتری دارد، اضافه کرد: معمولا اختلافات زوجین بر سر کفو جسمی باعث جدایی نمی شود بلکه آنچه دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد، کفو روحی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به برخی مسائل پیش آمده در مشاوره‌های غیر دینی و غیر علمی اشاره کرد و گفت: جدای از فعالیت خوب مراکز مشاوره در راهنمایی خانواده‌ها و زوجین ولی برخی از این مراکز جوانان را به مسأله زیبایی، بسیار حساس می‌کنند در صورتی که نباید این موضوع در اولویت اول قرار بگیرد و مشاهده می‌شود گاهی این حساسیتها پس از ازدواج برای زوجین دردسرساز و اختلاف برانگیز می‌شود.

آیت الله مهدوی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر معرفی و اطلاع‌رسانی بیشتر طرح ملی همسان گزینی تبیان در سطح استان و کشور، واسطین ازدواج را به ارائه خدمت در این زمینه در هر لحظه و هر مکان توصیه نمود.

ششمین کارگاه آموزشی واسطین ازدواج طرح ملی همسان گزینی تبیان 27 بهمن‌ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .