مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

بشریت بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف ناب وحیانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در مراسم تجلیل از نخبگان دبیرستان صدرای کاشان گفت: جهان بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف ناب وحیانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در مراسم تجلیل از نخبگان و فارغ التحصیلان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای کاشان اظهار داشت: در منظومه مکتب اسلام علوم انسانی و به طور خاص علوم وحیانی جایگاه ممتازی دارد و حتی در دنیای غرب نیز اگرچه همه چیز حتی علوم انسانی در خدمت دنیای مادی است اما باز علوم انسانی موقعیت برتری نسبت به سایر علوم دارد.

وی افزود: در عرصه ای که امروز ما زندگی می‌کنیم جهان بشریت بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف ناب وحیانی است و رویکرد نخبگان و اقشار مختلف جوامع به معارف حقه دین اسلام گواه روشن این مدعاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ترسیم جایگاه علوم دینی در فضای علمی کشور خاطر نشان کرد: در میان علوم و رشته های علمی که هم اکنون در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی ما مورد توجه است به استناد روایات و معارف و آیات قرآن اشرف رشته ها و اعلای آنها، معارف توحیدی است و دانش آموزان دبیرستان های صدرا که این رشته را انتخاب کرده اند باید ساحت و شان این توفیق بزرگ و اهمیت آن را پاس بدارند.

وی با اشاره به نیاز مبرم جامعه برای تعلیم و تربیت دینی بیان داشت: امروز به خوبی نیاز به روشهای تربیتی مکتب اسلام احساس می‌شود و دبیرستان صدرا می تواندگام های بلندی در جهت برطرف کردن خلا و ضعف های موجود در تعلیم و تربیت اسلامی بردارد. حجت‌الاسلام و المسلمین اروجی خطاب به فارغ التحصیلان دبیرستان صدرا اظهار داشت: کسانی که از این پایگاه رفیع فارغ التحصیل می شوند وظیفه بیشتری در جهت تبلیغ معارف دین در زمان فارغ التحصیلی دارند و در عین حال باید با بیان تجارب خود در جهت تشویق دیگران برای حضور در این پایگاه اقدام نمایند.

وی با تقدیر از تلاشها و مجاهدت های مرحوم فتحی رئیس سابق دبیرستان های صدرای کشور اظهار داشت: شایسته است در این نشست از تلاشهای مجاهد مخلص سنگر عرصه تعلیم و تربیت مرحوم آقای فتحی دوستدار خدمت به آستان مقدس اهل بیت(ع) و قرآن تقدیر کنیم که با وجود بیماری سختی که داشتند تلاش و سعی قابل تحسینی در این عرصه مهم علمی داشتند. مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به مسئولیت آقای بهرامسری در مدیریت دبیرستان های صدرا افزود: خداوود را شاکریم که سنگر مدیریت دبیرستان صدرا به شخصیت ممتازی همچون آقای بهرامسری سپرده شده است که آراسته به فضایل علم و تقوا هستند.

وی با تشکر از تلاشها و خدمات ارزنده مسئولین دبیرستان صدرا و اداره تبلیغات اسلامی کاشان در مدیریت این مرکز آموزشی گفت: مجموعه ی دبیرستان صداری کاشان با دغدغه مسئولین این دبیرستان و تلاشها و پیگیرهای خوب اداره تبلیغات اسلامی کاشان در زمره مدارس ممتاز کشور ممتازین است و باعث چشم روشنی در سطح استان و کشور هستند و طرز تعلیم و تربیت در این دبیرستان بالا و رو به رشد دیده شده است.

شایان ذکر است مراسم تجلیل از نخبگان و فارغ التحصیلان دبیرستان صدرای کاشان با حضور حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، بهرامسری رئیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور، خدمتی رئیس آموزش و پرورش کاشان وجمعی دیگر از مسئولین محلی آن شهرستان برگزار شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .