ثبت نام 1733 مداح اصفهانی در سامانه طوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: 1733 نفر از مداحان استان در بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی 1 دی ماه در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی هدف‌مند در حوزه فرهنگی و ضرورت جمع‌آوری اطلاعات جهت پیشبرد اهداف، گفت: در این راستا سامانه طوبی شامل بانک اطلاعات تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مداحان و شاعران اهل بیت(ع) توسط سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است.

وی امکان دسترسی آسان و تحت وب برای تشکل‌های دینی، امکان گزارش‌گیری متنی و گرافیکی از حجم فعالیت‌های انجام شده، دسترسی آسان به کلیه اطلاعات جمع آوری شده و بهره‌گیری از آن برای برنامه‌ریزی درست را از جمله قابلیت‌های این سامانه برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 6 هزار مداح و شاعر آئینی در سطح استان شناسایی شده‌اند، افزود: با توجه به اینکه تنها حدود شش ماه از راه اندازی رسمی سامانه طوبی می‌گذرد، تا کنون 1733 نفر از مداحان و شعرای آئینی استان اصفهان در سامانه طوبی ثبت نام نموده‌اند که شهرستان اصفهان با ثبت نام نزدیک به 600 نفر در بالاترین مرتبه قرار دارد.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امور مربوط به مداحان توسط کانون مداحان دنبال می‌شود، افزود: این تشکل با هدف ساماندهی هر چه بهتر مداحان، نیاز سنجی دوره های آموزش تخصصی مورد نیاز، ارتقاء علمی و فرهنگی و بصیرت افزایی مداحان، تعامل و ارتباط مداحان با یکدیگر و نیز ادارات تبلیغات اسلامی، تجلیل از پیر غلامان و پیشکسوتان این عرصه، آسیب شناسی مداحی و عزاداری و شناسایی و سازماندهی استعدادهای جوان تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات کانون مداحان هر چهار سال یکبار و انتخابات هیئت رئیسه آن هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اتمام دوره اول هیئت رئیسه کانون مداحان شهرستان اصفهان، انتخابات دوره دوم 30 آذرماه برگزار شد و آقای رسول فغانی پور با کسب بیشترین آراء در سمت رئیس کانون ابقا شد؛ همچنین رسول میرباقری به‌عنوان نائب رئیس و عباس جوادی به‌عنوان دبیر کانون مداحان شهرستان اصفهان انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام اروجی ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان در کلیه شهرستان‌ها، اقدامات بعدی در خصوص برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان استان انجام می‌گیرد و روسای کانون مداحان شهرستان‌ها، هیئت رئیسه کانون مداحان استان را انتخاب، و به اداراه کل تشکل‌های دینی کشور معرفی خواهند شد.

گفتنی است با راه اندازی سامانه ثبت نام تشکل های دینی کشور( سامانه طوبی) کلیه هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، انجمن‌های اسلامی و مداحان و شاعران آئینی به منظور دریافت مجوز فعالیت می‌بایست به نشانی http://tooba.tdm-ido.ir مراجعه نموده و اطلاعات خود را ثبت و تکمیل نمایند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .