عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تقویت باورهای اعتقادی موجب احیاء سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی 24 آذرماه با اشاره به مفهوم سبک زندگی و زمینه های لازم برای تحقق آن در جامعه گفت: قرآن کریم به‌عنوان گنجینه وحی الهی و نسخه شفابخش زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، از طریق پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) در اختیار مسلمانان قرار گرفته است و هر آنچه که برای هدایت و رستگاری بشر و داشتن زندگی سعادت‌مند لازم بوده است را داراست.

وی به مفهوم سبک زندگی دینی اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت سبک زندگی اسلامی و قرآنی مجموعه‌ای از ظرافت‌های رفتاری است که بر اساس درک از مفاهیم ارزشمند اسلام ناب و قرآن کریم در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه سبک زندگی اسلامی و قرآنی بندگی خداوند است، اظهار داشت: اگر زندگی براساس دین و تعالیم الهی باشد، فرد به حیات طیبه خواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه الگوهای موجود در مکتب تعالی بخش اسلام ناب، حجت را بر همه تمام می‌کند، افزود: همچنان که سیره فردی، اجتماعی، تبلیغی و سیاسی ائمه اطهار(ع)، برای همه زمان‌ها الگو است، همه مردم باید تلاش کنند که از سیره ایشان الگو برداری کرده و سنت‌های اولیاءالله را در وجود خود، خانواده و جامعه احیاء کنند.

وی با اشاره به اینکه برای احیاء سبک زندگی اسلامی و قرآنی باید ضمن تقویت باورهای توحیدی، فرهنگ‌سازی و آگاه سازی در این خصوص انجام بگیرد، اضافه کرد: تقویت حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش های دینی و قرآنی باعث تبیین و تعمیق سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام اروجی عدم توجه به مبانی اعتقادی و توحیدی را مهم‌ترین علت عدم تحقق مطلوب سبک زندگی اسلامی در جامعه برشمرد و گفت: آنچه که رفتار انسان را شکل می‌دهد، اعتقاد انسان به بینش و تفکراتش است و بسیاری از گرفتاری‌های جامعه به مباحث اعتقادی و نظری برمی‌گردد.

وی ضمن تاکید بر اهتمام همه مردم به رعایت اصول توحیدی و نشر ارزش‌های والای دینی همچون امر به معروف و نهی از منکر، محبت و ارتباط با اهل بیت علیهم السلام، رسیدگی به نیازمندان، دعوت به خیر، کمک به هم‌نوعان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ساختاری موجود در جامعه جهت الگوپذیری دینی، مقابله با آسیب‌های زندگی متعارض با فرهنگ دینی را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام اروجی اظهار داشت: افراد جامعه ما باید بازنگری اساسی در زندگی خود داشته باشند و آنچه که در رفتار و کردار آنان ظهور و بروز دارد را با شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی و قرآنی بسنجند و زندگی خود را بر پایه ارزش‌های الهی استوار کنند.

وی در ادامه سخنان خود مصرف‌گرایی، تجمّل‌گرایی و مدّ گرایی، ضعف اخلاق، کم‌رنگ شدن ارزش‌های معنوی، توجه نکردن به ظرفیت‌های داخلی و سودمحوری را از جمله موانع موجود بر سر راه تحقق سبک زندگی و توسعه فرهنگی دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" و با بیان اینکه بخش بزرگی از موفقیت اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح سبک زندگی است، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای فرهنگی و شخصیت های حقیقی و حقوقی می توانند با ورود جدّی به این عرصه در راستای تحقق شعار سال گام بردارند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی