عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست فصلی مدیران مدارس صدرا تاکید کرد: عدم تبیین درست مبانی اعتقادی، عامل آسیب‌پذیری جوانان است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در نشست فصلی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا که با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان و همچنین مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های خوانسار، شهرضا، کاشان، لنجان، نجف آباد و ناحیه پنج اصفهان برگزار شد، به اهداف اینگونه نشست‌ها اشاره و تصریح کرد: هم‌نشینی با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی هر چه بیشتر، موجب استحکام و تقویت قوا در جهت حرکت مؤثرفرهنگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مکتبی  و بر پایه مبانی اعتقادی و مکتب حقه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اسلام ناب محمدی شکل گرفته است، افزود: ایران اسلامی در جهان معاصر با همه  فراز و نشیب‌ها، نمایندگی این آئین نجات بخش ناب را تولیت می‌کند و بر این اساس تربیت نیروی متعهد، متخصص، متفکر و خدوم در حوزه علوم انسانی و اسلامی امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت رشته علوم و معارف اسلامی؛ گفت: آنچه که رفتار انسان را شکل می‌دهد، اعتقاد انسان به بینش و تفکراتش است و بسیاری از گرفتاری‌های جوامع بشری به مباحث اعتقادی و نظری برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند گسترش رشته معارف اسلامی است، افزود: اکنون که برخی جاهلان و دنیاپرستان در دنیا با استفاده از مبانی اسلامی بر پیکره مکتب اهل بیت علیهم السلام ضربه وارد می‌کنند، باید مبانی اعتقادی برای مردم به‌ویژه نسل جوان به درستی تبیین شود.

حجت‌الاسلام اروجی دلیل آسیب پذیری نسل جوان در مواجهه با هجمه‌های شبکه‌های ماهواره ای و شبکه‌های اجتماعی را دور شدن از تفکر اعتقادی بیان کرد و گفت: نظام اسلامی در صورتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی که توصیه اول رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام است، موفق خواهد شد که فرماندهانی در زمینه علوم اسلامی و انسانی تربیت کند و هدف مدارس صدرا تربیت همین نیروها است.

وی افزود: رشته علوم و معارف اسلامی در عرصه مباحث دینی، مدیریت اجتماعی و دفاع از اعتقادات بسیار تأثیرگذارو نقش‌آفرین است و در حقیقت مدارس صدرا دانشگاه افسری مکتب اهل بیت علیهم السلام به شمارمی‌روند.

وی با بیان اینکه دبیرستان‌های صدرا به هیچ وجه رقیب دیگر مراکز آموزشی و مدارس نیستند، تصریح کرد: این مدارس شجره طیبه‌ای هستند که در راستای ترویج معارف الهی و مکتب اهل بیت علیهم السلام با همدیگر تعاون و هم افزایی می‌کنند تا این شجره طیبه روز به روز بارورتر شود.

گفتنی است، بیش از ۷۰۰ دانش آموز در ۱۰ دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و لنجان تحصیل می‌کنند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی