مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر مطالعه و تحلیل واقعه غدیر خم، گفت: امروز جامعه بشریت نیازمند تبیین و نشر معارف علوی است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در گردهمایی مدیران هیئات مذهبی شهرستان گلپایگان با اشاره به اهمیت واقعه غدیر برای تشیع و جامعه بشری گفت: هیئت‌های مذهبی نسبت به بزرگداشت ایام الله به‌ویژه غدیر غفلت نکنند چرا که نیاز جامعه بشری، مسأله ولایت است.

وی با تاکید بر مطالعه و تحلیل دقیق واقعه غدیر خم گفت: اینکه پیامبر اکرم(ص) در آوردگاه غدیر خم از سوی پروردگار متعال موظف به ابلاغ پیام اکمال دین می‌شود و این واقعه سه روز به طول می انجامد، نشان از اهمیت موضوع دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه عدم درک درست از غدیر به شکل‌گیری واقعه عظیم عاشورا منجر شد، تصریح کرد: اگر مسأله ولایت به درستی برای مردم تبیین نشود و درک صحیحی از آن شکل نگیرد، هر لحظه باید منتظر عاشوراهای بعدی باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه انحراف جامعه اسلامی در پذیرش مسأله ولایت جای تأمل، تفکر و مطالعه دارد، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ دشمنان به دنبال این بودند که مسأله غدیر را محو کنند و آنجایی که نتوانستند آن را نابود کنند، در صدد تحریف و جعل آن بر آمدند؛ همچنان که می‌بینیم در زمان معاویه و با طرح‌ریزی عمروعاص، همه شواهد و قرائنی که دلالت بر ولایت حضرت علی(ع) داشت را از بین بردند.

وی واجب کردن دشنام بر امیرالمومنین علی(ع) پس از نمازهای واجب توسط معاویه و تغییر نام باب الثعبان به باب الفیل در مسجد کوفه را نمونه ای از اقدامات برای محو فضائل و کرامات حضرت علی(ع) بیان کرد.

حجت‌الاسلام اروجی ادامه داد: در آن زمان بوق‌های تبلیغاتی معاویه با طراحی عمروعاص بود و اکنون صهیونیسم، ماهواره‌ها و منابر تشیع انگلیسی همان هدف را دنبال نموده و گاه با ایجاد شبکه‌هایی با نام ائمه معصومین(ع)، ایجاد فرقه‌های بهائیت و بابیت و امثال آن، علیه شیعه دسیسه می‌کنند.

وی گفت: دشمن با مطالعه راهبردی ارزش‌های اسلامی و ظرفیت‌های مکتب اسلام ناب و انجام عملیات، به دنبال تبدیل ارزش‌های والای این مکتب به ضد ارزش است و از سال ۱۳۵۷ نیز این توطئه‌ها اوج گرفته است.

حجت‌الاسلام اروجی افزود: مشکل دشمنان تشیع با جمهوری اسلامی ایران این است که مدت‌ها برنامه‌ریزی، عملیات و هزینه می‌کنند ولی اقدامات آنان با تدابیر حکیمانه و گاه با یک سخنرانی رهبر معنوی جمهوری اسلامی، بر باد می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان سخنان خود اظهار داشت: هیئات مذهبی شهرستان گلپایگان به‌عنوان شهری نمونه که از آن شمیم ولایت و ولایت‌مداری به مشام می‌رسد، می‌بایست در اجتماعات گوناگون و ایام‌الله با وفاق و همدلی، حول محور ولایت حرکت کنند.

گردهمایی هیئات مذهبی گلپایگان شام ۲۷ شهریورماه با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از پیشکسوتان و مدیران هیئات مذهبی در سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) این شهر برگزار شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .