عنوان سال 1402

اوقات شرعی

اخبار اداره کل
اخبار دفاتر شهرستانی
فرهنگی
بهداشت و درمان
فن آوری
نماز جمعه استان

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در همایش فصلی روحانیون مستقر استان اصفهان گفت: حضور روحانیت در اقصی نقاط کشور یک ضرورت برای اسلام و انقلاب اسلامی است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد ۵ خردادماه در مراسم اختتامیه همایش فصلی روحانیون مستقر استان که در مجتمع شهید بهشتی(ره) اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ماه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل اشاره کرد و گفت: این آیه آنقدر به انسان مومن و مخلص امید و نشاط می بخشد که از سر شوق حاضر می‌شود همه هستی و وقت و سرمایه خودش را در راه خدای متعال بذل کند.

وی با بیان اینکه شبکه تبلیغ در سطح کشور مصداق بارز این آیه شریفه هستند، ادامه داد: اقامه نماز جماعت، حل اختلافات مردم، امین بودن، پیش قدم بودن در کارهای خیر، تربیت انسان ها و در مجموع نوع فعالیت روحانیون عمل صالح است و کسی که توفیق انجام عمل صالح پیدا کند، خداوند متعال به او حیات طیبه اعطا می‌کند و پاداش آنان نزد پروردگار بهتر از آن چیزی است که افراد عمل می‌کرده اند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح روحانی مستقر در کشور اشاره کرد و گفت: دفتر مقام معظم رهبری و برخی از مراجع تقلید حامی جدی طرح روحانی مستقر هستند.

وی گفت: تاکید دفتر رهبر معظم انقلاب و اراده سازمان تبلیغات اسلامی بر این است که طرح روحانی مستقر در جغرافیای کشور گسترش پیدا کند و لذا در سال گذشته بیش از یک هزار نفر به روحانیون مستقر اضافه شد.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی طی ۵ سال آینده، در ۱۵ هزار نقطه کشور روحانی مستقر خواهد داشت، افزود: اگر این اقدام به سرانجام برسد، بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی در سطح کشور حل شده و یا کاهش خواهند یافت.

وی به نقش موثر روحانیون در کاهش اعتیاد و طلاق و افزایش امور خیریه، توجه به نماز و عمل به فرایض دینی اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در اقصی نقاط کشور یک ضرورت برای اسلام و انقلاب اسلامی است و فعالیت و حضور موثر آنان در نقاط مختلف، جهاد و هجرتی واقعی است که بالاتر از آن وجود ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روحانیون فرماندهان عرصه جنگ نرم هستند، خاطر نشان کرد: روحانیون و فعالان عرصه جنگ نرم نباید تنها به مقابله با تهاجم دشمن بپردازند بلکه باید آنان نیز تهاجم کرده و آنقدر برای دشمن شبهه ایجاد کنند که فرصت حمله به اعتقادات ما را پیدا نکند.

وی روحانیون را به انجام کار گروهی و پرهیز از فردگرایی توصیه کرد و افزود: اگر ۱۵۰ روحانی مستقر استان اصفهان با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و نیروهای تربیت یافته خود را هدایت کنند، شبکه اجتماعی عظیم و تاثیرگذاری شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه شرایط روحانیون مستقر نسبت به گذشته روبه بهبود است، افزود: در حال رایزنی با دولت برای تشکیل شورای فرهنگی روستاها با محوریت روحانیون هستیم و با تشکیل این شورا، وضعیت هزینه کرد اعتبارات به‌ویژه در بخش‌های فرهنگی تا حدودی سامان خواهد گرفت.

همایش فصلی روحانیون مستقر استان اصفهان ۴و ۵ خردادماه با حضور و سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه من‌جمله حجت‌الاسلام فلاح زاده کارشناس مسائل فقهی با موضوع شیوه های بیان احکام، حجت‌الاسلام نیلی پور با موضوع تقابل فرهنگ انتظار و فرهنگ ابتذال، حجت‌الاسلام مهدی هادی با موضوع آسیب شناسی زندگی تبلیغی، حجت‌الاسلام محمودی با موضوع شیوه های جذاب سازی اوقات فراغت، حجت‌الاسلام رنجبر با موضوع نقش دین در پیشگیری و درمان اعتیاد و سرهنگ حسین زاده با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

بیانات امام و رهبری

  • بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱) و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. این دیدار سالیانه، هم فرصتی است برای اینکه از مجلس شورای ا...

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی