عنوان سال 1402

اوقات شرعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: انتظار می‌رود دانش آموزان رشته علوم و معارف اسلامی در مقایسه با دانش آموزان دیگر مراکز، نسبت به مباحث روز، بصیرت بیشتری داشته باشند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی به مناسبت ایام الله دهه فجر در بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای اصفهان به ایراد سخن پرداخت و ضمن اشاره به اهداف تشکیل مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: انتظار می رود که دانش آموزان رشته علوم و معارف اسلامی در مقایسه با دانش آموزان دیگر مراکز، نسبت به مسائل پیرامونی و مباحث روز، بصیرت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خطاب به دانش آموزان گفت: نسبت به مباحث اعتقادی و به‌ویژه موضوع امامت جوشش و مطالعه بیشتری داشته باشید و برای برنامه‌های معنوی خود، نه تنها در مدرسه بلکه در خانواده نیز همت بگمارید.

وی ضمن توصیه به دانش آموزان در مورد توجه به حدیث شریف کساء به‌ویژه در ایام فاطمیه و استفاده درست و به‌هنگام از موقعیت های طول زندگی، خاطر نشان کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی در مقایسه با سایر مراکز آموزشی ظرفیت‌های مثال‌زدنی و توانمندی‌هایی دارند که با بهره‌گیری از آن، می‌توانند در سطح استان، کشور و حتی جهان اسلام تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه سخنان خود با اشاره به موقعیت کنونی جامعه اسلامی و مکتب تشیع در مقایسه با دیگر دوره‌های تاریخی اظهار داشت: بررسی‌ها و مطالعه تاریخ تحلیلی صدر اسلام و تاریخ معاصر نشان می‌دهد که در طول تاریخ اسلام جز عصر پیغمبر اکرم(ص) و واقعه فتح مکه، هیچ‌گاه نظام اسلامی و مکتب تشیّع دارای چنین اقتدار، جامعیت و گستردگی که اکنون وجود دارد، نبوده است.

وی گفت: گرچه در زمان ائمه معصومین(ع)، رهبری جامعه به دلیل مدیریت مستقیم آن بزرگواران قابل مقایسه با دیگر دوران تاریخی نیست، ولی به دلیل مباحث سیاسی و مسائل روزمره‌ای که جهان اسلام با آن مواجه است، در این دوره هم‌نوایی حاکمیت اسلام و تشیع بی‌نظیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو مجاهدت و قیام خالصانه ابر مرد الهی از سلاله ائمه اطهار(ع) شکل گرفت، افزود: نباید در مطالعه مباحث مربوط به انقلاب اسلامی نسبت به نقش رهبری معنوی جامعه کوتاهی کنیم و بدانیم که همراهی مردم و رهبری ولی فقیه نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب داشته است.

وی ادامه داد: باید به خود ببالیم و افتخار کنیم که نظام اسلامی دارای رهبری هست، که متصل به جایگاه معنوی و غیبی است.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به اینکه نقش امام‌گونه ولی فقیه در عبور از فتنه ۸۸ و ماندگاری انقلاب اسلامی برای همه روشن است، اظهار داشت: هیچگاه امام زمان(عج) نسبت به امورات شیعیان خودشان بی تفاوت نیستند و همیشه نائب خودشان را یاوری خواهند نمود.

وی با بیان اینکه سی و هفت سال از تثبیت نظام اسلامی می‌گذرد و همه توطئه‌هایی که دشمنان علیه این نظام مقدس انجام داده‌اند، با شکست روبرو شده است، خاطر نشان کرد: به گفته بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از نظام‌های منطقه و حتی کشورهای غربی از اقتدار و تثبیت موقعیت بی نظیری برخوردار است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه استقامت پیروزی را در بَر خواهد داشت، اضافه کرد: این وعده صدق خداوند است که اگر در مسیر حفظ ارزش‌های الهی و دینی مقاومت کنیم، قطعاً پیروز خواهیم شد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی