عنوان سال 1402

اوقات شرعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بر هم افزایی روحانیون مستقر در روستاها با گروه های مرجع و هدف سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی  در گردهمایی آموزشی تبلیغی روحانیون مستقر با تبیین جایگاه رفیع روحانیون مستقر، اظهار داشت: در شرایط فعلی تلاش عمده سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار مبلغین در مناطق مختلف کشور به منظور نشر معارف اسلام ناب و مکتب تشیع است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور با توجه به اسناد بالادستی و ماموریت های ابلاغی، عهده دار سامان‌بخشی گروه‌های متعدد اجتماعی است که هر کدام از آن‌ها هم، مطالباتی دارند.

وی ادامه داد: اعضای شبکه تبلیغ شامل ائمه محترم جمعه و مبلغات، تشکل های دینی اعم از هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های اسلامی و کانون مداحان، جامعه قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته، دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا و هر شخصیتی که در سنگر تبلیغ دین انجام وظیفه می‌کند، به نحوی از سازمان تبلیغات اسلامی متوقع است و این در حالی است که همه اعتبارات فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به اندازه یک چهارم دستمزد یک بازیکن تیم فوتبال برای یک فصل هم نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: با توجه به این حجم گسترده از گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی و حداکثر توقعات و حداقل اعتبارات، ‌عمده هزینه های این سازمان در مسیر مدیریت تبلیغ دین هزینه می‌شود و نگاه ما به ظرفیت‌های روحانیون مستقر در مناطق روستایی به اندازه یک دفتر نمایندگی این سازمان است، لذا انتظار می‌رود روحانیون مستقر ضمن شناسایی ظرفیت‌های تبلیغی در مناطق خود، با گروه های مرجع و هدف سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط باشند و فضای تبلیغ دین در مناطق مختلف را به صورت همه جانبه مدیریت نمایند، چرا که این هم‌افزایی راه‌گشا و نویدبخش است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه روحانیون مستقر میدان داران عرصه تبلیغ دین در جامعه هستند و باید به آن افتخار کنند، افزود: در مسیر تبلیغ دین سختی‌هایی وجود دارد ولی باید این نکته را بدانیم که اگر در مسیر الهی استقامت کنیم، ‌قطعا پیروز خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شرایط حساس منطقه خاورمیانه به‌ویژه کشورهای سوریه،‌ عراق و یمن گفت: پرداخت و افزود: ضروری است همه ما به این نکته توجه کنیم که اقتدار و عظمت نظام اسلامی و مکتب تشیع در عصر حاضر برای هیچ کسی پوشیده نیست و اگر میزان سرمایه‌ای که دشمن علیه نظام اسلامی هزینه کرده است، علیه یکی از کشورهای قدرتمند جهان هزینه می‌شد، تا کنون چیزی از آن کشور باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه دشمن برای شکست این عزت، به دنبال تضعیف کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از داخل است، خاطر نشان کرد: با این همه حجم عملیات های فرهنگی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت های نهفته در مکتب اهل بیت(ع) همچنان این نظام را روی پای خودش نگه داشته است.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سال جاری اظهار داشت: به روحانیون توصیه می‌شود برای ترغیب و حضور حداکثری در انتخابات و مدیریت شرایط محل استقرار خود، با هوشمندی و بصیرت کامل وارد صحنه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بخش پایانی سخنان خود ضمن توصیه روحانیون مستقر به پرهیز از وارد شدن به دعواهای بومی محلی و فتنه های انتخاباتی، در خصوص مدیریت ایام فاطمیه در پیش نیز، مطالب مبسوطی بیان کرد.

گفتنی است، ۱۵۰ روحانی مستقر در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی