عنوان سال 1402

اوقات شرعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایینژاد در مراسم عمامه گذاری طلاب اصفهان، اظهار کرد: امروز  ملبس شدن به لباس سربازی امام زمان(ع)  افتخاری بزرگ است که باید همواره توسط روحانیون پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه روحانیون از سختی‌ها و طعنه‌ها ناراحت نشوند، افزود: وظیفه ما تربیت و اصلاح انسان‌های نادان و مریض است پس نباید از طعنه‌ها و توهین‌های برخی از افراد جامعه ناراحت شوید، چرا که چنانچه در جامعه مریض‌های دینی وجود نداشت فلسفه‌ای برای حضور امامان و روحانیت نبود که لازمه آن اصلاح خود است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: روحانیون و طلاب فقط و فقط باید با هدف اصلاح گام در این مسیر بگذارند چرا که هر هدفی جز این هدف والا، باطل و مذموم است و طبق روایات ائمه معصومین(ع) چنانچه فردی به قصد اصلاح دیگران و احیای حقی، مطلبی را فرا بگیرد و آموزش دهد از 40 سال عبادت بالاتر است.

وی با بیان این که طلاب باید در مسیر طلبگی بدانند که چنانچه برای خدا خالصانه فعالیت و مجدانه تحصیل کنند، دنیا و آخرت آن‌ها توامان آباد می‌شود، ابراز داشت: توکل یعنی واگذاری امور به مقدرالامور؛ تقدیر اجباری نیست و همه تقدیر به انسان و همت فرد بستگی دارد، اگر خود را تغییر داد، تقدیرش هم تغییر می‌کند.

طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: اگر روحانیون روی فن بیان و خطابه و منبر خود تمرکز و توجه کنند، در جامعه موفق می‌شوند، این تقدیر الهی است ولی اگر تلاش نکنید، موفق نمی شوید.

وی تأکید کرد: طلبه‌ای که درس نخواند و تلاش نکند، تقدیری جز فقر ندارد و اگر با همت و خالصانه تحصیل کند، تقدیر آقایی برای او رقم می خورد؛ طبق روایات عالم، فرد باتقوا و مجاهد دارای درجه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: زمان جوانی فصل آموختن و فراگرفتن علوم است، طلاب و روحانیون جوان باید از بهار زندگی خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرند؛ حفظ کردن آیات قرآن، احادیث، نهج‌البلاغه و معارف اهل‌بیت(ع)  لازمه موفقیت و تقدیر خوب برای یک طلبه است.

وی خاطرنشان کرد: هر تقدیر خوب ابزارها و لوازمی می‌خواهد و اگر چنانچه با رفیق تنبل رفیق شدید، درس‌خوان نمی‌شوید، این طبیعت است که انسان رنگ رفیق و همراه را به خود می‌گیرد.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که طلاب در مسیر طلبگی خود برای عالم شدن باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، گفت: لباس روحانیت یک امانت الهی است، بنابراین باید شأن طلبگی را حفظ کرد.

وی با تأکید بر اینکه کسی که تصمیم گرفته برای اسلام کار کند، یک لباس مشخصی دارد، بیان داشت: این فرم لباس، یک لباس مقدس و مقام والاست، ما روحانی شیعه هستیم، بنابراین این امر نیازمند رعایت یک‌سری اصول و آدابی است.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: رفتار و گفتار روحانیون در جامعه زیر ذره‌بین نگاه‌های مردم است، وقار و شأن روحانیت باید در حد بالای آن رعایت شود؛ به شأن لباس روحانیت خیلی از امور مباح جامعه، نمی‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک روحانی شیعه باید به روز باشد و حرف‌های عوام را تکرار نکند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی