عنوان سال 1402

اوقات شرعی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا خبر داد
مهر اصالت یونسکو بر زری‌بافی شهرضا
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: رشته زری‌بافی شهرستان شهرضا توانست عنوان مهر اصالت را از سازمان بین‌المللی یونسکو کسب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمدحسن شبانی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انتقادات تعدادی از شهروندان از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا، اظهار کرد: شهرضا دارای عنوان نمایندگی فاقد مکان و پرسنل و ادوات اداری بود که با پیگیری در حال حاضر دارای مکان تملکی و تجهیزات کامل اداری است، از سال 1395 نیز با کسب بالاترین امتیاز از نمایندگی به اداره تبدیل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد هنرمندان شناسایی شده از حدود 30 نفر به 450 نفر و صدور کارت صنایع دستی برای آن‌ها، افزود: در طول 10 سال گذشته نمایشگاه‌های صنایع دستی در کنار ستادهای نوروزی شهرستان برپا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا با اشاره به پیگیری و کسب عنوان شهر ملی سفال توسط شهرضا گفت: پیگیری‌های لازم برای ثبت سفال شهرضا در آثار ناملموس شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به برقراری بیمه حدود 50 نفر از هنرمندان شهرضا، بیان داشت: رشته زری‌بافی شهرستان توانست عنوان مهر اصالت را از سازمان بین‌المللی یونسکو کسب کند.

شبانی با اشاره به بافت نخستین پارچه زربافت نقش برجسته در شهرضا، مطرح کرد: برای نخستین بار دستگاه گلابتون‌تابی در شهرضا اختراع و ثبت شد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی به تعداد حدود 100 نفر، اذعان کرد: در طول دو سال گذشته پشت بام بازار مسگرهای شهرضا مرمت و بازسازی کامل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا با اشاره به مرمت اورژانسی قسمت‌های خطرساز بازار شهرضا در چند نوبت، اضافه کرد: برای ثبت سمنوی شهرضا، هیأت سنگ‌زن و کوره‌های آجرپزی در میراث ناملموس کشور، پرونده تشکیل و به استان فرستاده شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین واحد اقامتی بوم‌گردی در شهرستان، بیان داشت: با توجه به بودجه، نیروی انسانی و مشکلات موجود، انجام اقدامات فوق فراتر از وظیفه اینجانب بوده و با پیگیری‌های تمام‌وقت انجام گرفته است و در مواردی که توقعات شهروندان مسکوت مانده به دلیل عدم وجود بودجه بوده که از عهده اینجانب خارج بوده است.

شبانی در پایان تأکید کرد: بنده در خیلی از موارد ذکر شده بالاتر و خارج از بودجه مصوب اقدام به جذب اعتبار کرده‌ام که اسناد و مدارک آن موجود است و در خصوص کسری‌ها مکاتبات بسیار زیادی با استان انجام شده است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی