عنوان سال 1402

اوقات شرعی

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر 90 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور در 500 مدرسه علمیه خوهران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی 12آذرماه در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه کوثر در اصفهان، گفت: 37 هزار مبلغه خواهر دانش آموخته مدارس علمیه خواهران سازماندهی شده اند و در ماه رمضان سال گذشته 55 هزار جلسه قرآن توسط طلاب خواهر در سراسر کشور برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیون و حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: روحانیون و حوزه های علمیه با پشتیبانی مردم بر علیه طاغوت انقلاب کردند و نظام اسلامی را پدید آوردند و همواره پشتیبان نظام خواهند بود.

حجت‌الاسلام جمشیدی هدف نظام اسلامی را اعتلای ارزشهای اسلامی و انسانی که همان هدف حوزه های علمیه است، اعلام کرد و افزود: هدف و سمت حرکت نظام اسلامی تلاش برای تحقق شعارهای اسلام و قرآن بوده است؛ هر چند به همه آنچه می خواسته ایم، نرسیده ایم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: سیره تبلیغی انبیاء و اولیای الهی نشان می دهد که هدف آنها اعتلای ارزشهای الهی بوده است ولی در این مسیر خود را از مردم کوچه و بازار جدا نمی کردند.

حجت‌الاسلام جمشیدی ادامه داد: پیامبران همانند مردم غم، شادی، غصه، ناراحتی داشتند ولی هیچ گاه مسیر هدایت خود را تغییر ندادند.

وی افزود: حضرت محمد (ص) در زمانی که عرب به دزدی، خیانت و غارت افخار می کرد، به گونه ای زندگی کرد که به محمد امین شهرت یافت و در حالی که به کار تجارت مشغول بود ذره ای از مسیر الهی خارج نشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با انتقاد از کسانی که می‌گویند در بازاری که مملو از دروغ است نمی توان دروغ نگفت، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در همین بازار به کار تجارت مشغول بود و به خصوص در زمانی که هیچ نظارتی وجود نداشت ولی همواره پاک زیست.

وی تاکید کرد: روحانیون شیعه تا مادامی که به صورت پاک در بین مردم زندگی کند و با آنها معاشرت داشته باشد، می تواند بر آنها تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام جمشیدی خاطر نشان کرد: سیره علمای گذشته نشان می‌دهد، آنها همواره پیشتاز کارهای خیر بودند و دهها بیمارستان، راه، خیریه، قرض الحسنه و اقدامات خداپسندانه به واسطه همین علما ساخته و راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: روحانیون شیعه از تمکن مالی برخوردار نبوده و با دغدغه حفظ دین وارد عرصه تبلیغ دین شده و در این مسیر از هیچ کس توقعی نداشته است.

مدرسه علمیه کوثر اصفهان به همت خیران، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در زمینی به مساحت 1825 متر مربع آماده بهره برداری قرار گرفت.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی