عنوان سال 1402

اوقات شرعی

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل:

۲۵ اثر تاریخی آران و بیدگل در دست اقدام برای ثبت ملی است

شناسهٔ خبر: 4149368 -
آران و بیدگل - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: کار ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی آران و بیدگل در جریان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد صدیقیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ اثر تاریخی ارزشمند در آران و بیدگل شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۳ اثر ملموس و ۹ اثر ناملموس و معنوی ثبت ملی شده و ۲۵ اثر نیز در دست اقدام برای ثبت ملی است.

وی با اشاره به ضرورت تعامل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شورای شهر و شهرداری برای حفظ آثار تاریخی و توسعه گردشگری تصریح کرد: آران و بیدگل از نظر وجود بناهای ارزشمند تاریخی پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم استان را در اختیار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل با بیان این که کار ثبت شماری از آثار ملموس و ناملموس در حال انجام است اضافه کرد: در حال حاضر مدارک لازم برای ثبت ۲۵ اثر به استان ارسال شده است که پس از تایید در کارگروه استانی، برای تعیین تکلیف به سازمان میراث فرهنگی ارجاع داده می شود.

وی حفظ و مراقبت از آثار تاریخی را از وظایف اصلی اداره میراث فرهنگی بیان و تصریح کرد: سه پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی در اداره میراث آران و بیدگل وجود دارد که سالانه هزار بازدید از مراکز مختلف مربوط به این حوزه انجام می دهند و گزارش آن را به مراکز مرتبط ارسال می کنند.

صدیقیان اضافه کرد: ثبت ۲۵ اثر تاریخی آران و بیدگل در جریان است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی