عنوان سال 1402

اوقات شرعی

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد
تشکیل واحدهای گشتی سیار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل واحدهای گشتی سیار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با استفاده از بانوان مجرب مرکز مشاوره این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان‌، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: عفاف و حجاب یکی از اصول خدشه‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی و یکی از ارزش‌های انقلاب است که برای به دست آوردن آن مردم ایران جان‌فشانی‌ها کرده‌اند.

وی به حضور پرشور بانوان باحجاب در روزهای آخر نظام شاهنشاهی و نقش آنان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هم زنان نظام جمهوری اسلامی با عفاف و حجاب کامل در تمام صحنه‌های انقلاب نقش‌آفرینی می‌کنند و سهم ویژه در پیشرفت و توسعه کشور دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان حفظ عفاف و حجاب در جامعه را سبب پایداری نظام عنوان و بیان کرد: دشمن در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب به دنبال تضعیف حجاب در بین زنان بود چرا که می‌دانست اگر حجاب و عفت از جامعه اسلامی برداشته شود به‌راحتی می‌تواند کشور ما را دوباره زیر سلطه خود در بیاورد اما زنان ما با حفظ حجاب و عفت خود دشمن را در عملی کردن نقشه خود ناکام گذاشتند.

وی با مؤثر عنوان کردن تجمع بزرگ زنان با حجاب که فردا در میدان تاریخی امام (ره) برگزار خواهد شد گفت: این حرکت حماسی نشان دهنده پایبندی مردم ایران بر سر اصول و ارزش‌های انقلاب و استمرار دهنده فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواهد بود.

سردار آقاخانی در پاسخ به این سؤال که پلیس چه برنامه‌ای برای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارد گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی شده و این فرماندهی هم در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی به توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌پردازد.

وی از تشکیل واحدهای گشتی سیار مروج فرهنگ عفاف و حجاب با استفاده از بانوان مجرب مرکز مشاوره پلیس استان خبر داد و گفت: این واحدها در سطح خیابان‌ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها به ارائه بسته‌های فرهنگی و انجام تذکر و مشاوره برای بانوان بد پوشش می‌پردازند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 90 درصد بد پوششی‌ها از روی آگاهی نیست از استقبال بانوان بد پوشش از مشاوره‌های نیروی انتظامی خبر داد و بیان داشت: امروز یکی از موفقیت‌های پلیس اصفهان استفاده از کارشناسان مشاوره در موضوع بد پوششی است.

وی با بیان اینکه پلیس اصفهان پیشتاز استفاده از مشاوره در موضوع بد پوششی بوده است، اظهار داشت: قطعاً با ابزارهای فرهنگی، بیان محترمانه و منطقی نتیجه بهتری در این زمینه به دست خواهد آمد.

سردار آقاخانی در ادامه به برخورد پلیس با تولیدکنندگان، قاچاقچیان، فروشندگان و استفاده‌کنندگان لباس‌های نامتعارف و ناهنجار اشاره کرد و گفت: کسانی که از روی عمد و باهدف ترویج بی‌بندوباری و آزادی‌های غربی اقدام به این کار کنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه بخشی از لباس‌های نامتعارف در داخل کشور تولید می‌شوند اظهار داشت: اجرای گشت‌های مشترک اداره اماکن پلیس و بازرسی اصناف اصفهان انجام گرفته و در این زمینه تعدادی از فروشندگان و تولیدکنندگان این‌گونه لباس‌ها پلمپ و تعدادی نیز اخطار پلمپ دریافت کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به نظارت‌های دقیق از واحدهای پوشاک استان اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با اتحادیه اصناف استان داشتیم خود آن‌ها موظف به نظارت از واحدهای پوشاک هستند و همکاری و تعامل خوبی بین صنوف و پلیس برای جلوگیری از تولید و فروش لباس‌های ناهنجار، نامتعارف و اشاعه دهنده فرهنگ غربی انجام شده است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی