عنوان سال 1402

اوقات شرعی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان اصفهان:
تعداد دارالقرآن‌های اصفهان به 38 مرکز افزایش پیدا کرده است
رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افزایش 10 مرکز دارالقرآن در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد این مراکز در سال 96 _ 95 به 38 دارالقرآن در استان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، طباطبایی در جلسه شورای قرآن اظهار کرد: امسال در مسابقات قرآن، عترت و نماز حدود 230 هزار دانش‌آموز در 15 رشته شرکت کردند.

وی افزود: در مسابقه نهج‌البلاغه نیز 700 هزار دانش‌آموز شرکت کردند و در مسابقات حوزه قرآن حفظ، مفاهیم حدود 92 هزار دانش‌آموز حضور داشتند که سهم دانش‌آموزان ابتدایی 49 هزار نفر بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در مسابقات حوزه قرآن حفظ، مفاهیم که دانش‌آموزان در دو رشته حفظ و قرائت شرکت کردند، با توجه به استقبال دانش‌آموزان ابتدایی، امسال مرحله استانی مسابقات قرائت و حفظ ابتدایی را برای نخستین بار در منطقه شهرضا برگزار کردیم که 450 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و از حدود 90 هزار دانش‌آموز رتبه‌های اول تا سوم تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه امسال مسابقات فرهنگیان در منطقه میمه برگزار شد، عنوان کرد: 5150 نفر از همکاران در این مسابقات شرکت کردند که حدود 160 نفر از آن‌ها به مرحله استانی راه پیدا کردند و 8 نفر نیز برای مرحله کشوری انتخاب می‌شوند.

طباطبایی بیان کرد: مسابقه تواشیح نیز در منطقه برخوار برگزار شد که در آن گروه‌های مختلف تواشیح از 41 منطقه و ناحیه شرکت کردند.

وی اعلام کرد: در بخش حفظ موضوعی قرآن که از اول ابتدایی تا مقطع پیش دانشگاهی در نظر گرفته شده بود نیز حدود 40 هزار دانش‌آموز شرکت کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: برای ماه مبارک رمضان و تابستان درصدد ارسال دستورالعمل برای فعالیت دارالقرآن‌ها هستیم که در این راستا باید مشکل نیروی انسانی متخصص در این مرکز برطرف شود.

وی از اجرای طرح جهادی سبحان در 10 منطقه خبر داد و گفت: در این راستا اقدام به استعدادیابی دانش‌آموزان کرده‌ایم.

طباطبایی تصریح کرد: اجرای طرح جامع معلمان قرآن از دیگر اقدامات مطلوبی است که با هدف توانمندسازی معلمان در زمینه قرآن خوانی برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افزایش 10 مرکز دارالقرآن در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد این مراکز در سال 96 _ 95 به 38 دارالقرآن در استان افزایش پیدا کرده است.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی