عنوان سال 1402

اوقات شرعی

مام جمعه اصفهان:

رکود تأثیری بر پروژه‌های شهر اصفهان نداشته است

شناسهٔ خبر: 3754753 -

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: خوشبختانه رکود تأثیر قابل توجهی بر پروژه‌های شهرداری اصفهان نداشته و همه طرح‌های شهری در شرایط فعلی به صورت ۲۴ ساعته در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیران و مسئولان مناطق، سازمان‌ها و ستادهای وابسته به «معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بر پیروی و استمرار راه آنان در عرصه خدمت‌رسانی به مردم برای همه مسئولان تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انصافا اصفهان در حوزه خدمات شهری آبرومند است، گفت: در همه مناطق 15گانه شهرداری کارها به خوبی انجام می‌گیرد و امروز خدمات شهری اصفهان به عنوان الگو برای سایر کلانشهرها مطرح است.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه در جابجایی شهردار نگرانی‌هایی در برخی حوزه‌ها احساس می‌شد، عنوان کرد: با وجود این مسائل پس از انتخاب جمالی‌نژاد این نگرانی‌ها برطرف و اعتماد کامل به مدیریت شهر ایجاد شد و وی با همکاری تمام معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و افراد فعال در مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان به صورت ویژه تلاش کرده است.

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد شهردار اصفهان در عرصه خدمت‌رسانی اظهار داشت: انصافا جمالی‌نژاد کارها را به خوبی دنبال می‌کنند و در خدمت‌رسانی به مردم خستگی‌ناپذیر هستند.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه شهری مانند اصفهان زمانی که زیبا باشد و وضعیت مناسبی داشته باشد، در سطح کشور به عنوان یک شهر نمونه محسوب می‌شود، ادامه داد: مسئله رفاه گردشگران در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه رکود تأثیر قابل توجهی بر پروژه‌های شهرداری اصفهان نداشته و کلیه طرح‌های شهری در شرایط فعلی به صورت ۲۴ ساعته در حال اجراست؛ این فضا با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی کشور فضای مثبتی بوده که می‌تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های مهم شهری و قدردانی از شهرداری اصفهان به دلیل فعالیت‌های ۲۴ ساعته در روند ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) گفت: فعالیت‌های خوبی در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی اصفهان صورت گرفته است.

وی افزود: مسافران و مسئولانی که در سال چندین بار به اصفهان سفر می‌کنند، با تغییرات محسوسی مواجه می‌شوند و این تغییرات مثبت در اصفهان به خوبی قابل مشاهده است.

طباطبایی‌نژاد با تقدیر از زحمات کارگران شهرداری، نبود ثبات شغلی را یکی از معضلات مهم حوزه کارگری دانست و تصریح کرد: تأمین امنیت شغلی و صیانت از حقوق کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است و نهاد خانواده در جامعه کارگری به خطر افتاده و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل نداشتن ثبات شغلی از هم پاشیده شده است.

وی افزود: شرکت‌های پیمانکاری از دیگر دغدغه‌های کارگران است و بسیاری از این شرکت‌های پیمانکاری، دلال‌هایی بیش نیستند و نیروهای کار خود را به صورت پیمانکاری جذب می‌کنند و حق و حقوق آنها را نمی‌پردازند.

امام جمعه اصفهان به معضل بزرگ مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ما در گذشته با توزیع‌کنندگان برخورد داشته‌ایم و هیچ‌کس به اندازه ایران قاچاقچی نکشته اما این راه اشتباه است، ما باید از طریق فرهنگ با مواد مخدر مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از عوامل مهم اعتیاد است، اضافه کرد: اگر ما در حوزه مواد مخدر به مصرف‌کنندگان سخت بگیریم خودشان مواد را ترک می‌کنند، اگر دولت زمینی در اختیار ما بگذارد من خیران را جمع می‌کنم تا در این مکان کارخانه‌ای احداث کنند و معتادان را برای کار کردن و ترک اعتیاد بکار گیرند و حقوق اداره کار را به خانواده‌هایشان بپردازند و زمانی که بهبود پیدا کردند، به جامعه بازگردند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: کسی سربازی نرفته باشد به او گواهینامه، همسر، شغل نمی‌دهند و نمی‌تواند خارج از کشور برود، به همین علت دیگر ما با معضل سربازی نرفتن رو به رو نیستیم؛ باید همین کار را در مورد اعتیاد هم انجام دهیم و باید طرحی داشته باشیم که به معتادان سختگیری شود.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه خدمت به مردم اصلی‌ترین وظیفه مسئولان شهرداری است، گفت: مسئولان بدانند که این مسئولیت‌ها عمر کوتاهی دارد و باید از این فرصت کوتاه برای خدمت به مردم و ارتقای بخش‌های مختلف جامعه استفاده کنند و با دقت، درایت و دلسوزی و اتحاد در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند و پیشرفت و آبادانی شهر اصفهان به عنوان شهر نمونه مذهبی و گردشگری را مدنظر و سرلوحه کار خود قرار دهند.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی