اوقات شرعی

فضیلت شب بیست وسوم ماه رمضان

روایت است شخصی محضر امام صادق(ع) عرض کرد:از میان شب نوزدهم ،بیست و یکم،بیست وسوم کدام اهمیت بیشتری دارد؛ حضرت فرمودند : شب بیست و سوم مهم تر است.

 

به گزارش جام جم آنلاین، سید جلال موسویان کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روایت است شخصی محضر امام صادق(ع) عرض کرد:از میان شب نوزدهم، بیست ویکم، بیست وسوم کدام اهمیت بیشتری دارد؛ حضرت فرمودند: شب بیست و سوم مهم تر است.

البته در روایت اینکه یک شب را معین کرده باشند نداریم اما ائمه معصومین و امام صادق (ع) فرمودند اگر ما یک شب را شب قدر بگیریم شب بیست وسوم است چرا که حضرت زهرا (س) که خودشان مصداق شب قدر هستند در روایت متعددی از امام صادق (ع) آمده است که وی در خصوص ویژگی شب بیست وسوم عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند:تمام مقدرات یک سال را از برکات شب بیست وسوم دریافت می کنند.

کارشناس مذهبی در خصوص فضیلت دهه آخر ماه رمضان بیان کرد : امام صادق فرمودند: حضرت محمد(ص) در دهه آخر ماه رمضان رختخواب خود را جمع می کردند و اعمال عبادی خود را در دهه آخر ماه رمضان انجام می دادند البته در مفاتیح الجنان آمده است که ائمه معصومین برای هر شب دهه آخر ماه رمضان دعای مخصوص خود را دارد.

وی افزود:به تعبیر امام رضا (ع) دهه آخر ماه رمضان، دهه غفران است یعنی دهه ای که خداوند همه انسان ها را آمرزیده و می خواهد آنها را مغفرت کند لذا دهه آخر ماه رمضان بسیار مهم است. البته می توانیم بگوییم که دهه اول ماه رمضان دهه مقدمه سازی، دهه دوم ذخیره کردن اعمال و دهه سوم را سکوی پرش می توان نامید.

 

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی