عنوان سال 1402

اوقات شرعی

گردهمایی اساتید و مفسّران قرآن کریم در آستانه ماه مبارک رمضان و با موضوع تبیین اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب در سالن جلسات اداره کل استان اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی صبح امروز در گردهمایی مفسّران قرآن کریم که در آستانه ماه مبارک رمضان و با موضوع اهمیت گام دوم انقلاب در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: با همه مباحثی که در حوزه مسائل اجتماعی و تهدیدها و مشکلات و فرصتهایی که جامعه ما با آنها روبرو است، ناخدای بصیر انقلاب با هوشمندی و نگاه جامع الاطراف به رصد مسائل کشور پرداختند و بیانیه گام دوم را صادر کردند.
وی اظهار کرد: تحلیل بیانیه وظیفه نخبگان، تبیین وظیفه اقشار تاثیرگذار، تبلیغ وظیفه عموم مردم، و با نظارت و مطالبه‌گری عمومی این بیانیه عملیاتی خواهد شد.
حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه روح بیانیه گام دوم تقویت اراده‌ی تمدن‌ساز است و جامعه مبلغین باید نسبت به تبیین و تبلیغ این بیانیه مهم و ارزشمند، عنایت ویژه داشته باشند، افزود: با تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ریاست مکرّم سازمان تبلیغات اسلامی، این سازمان عملیات تبلیغی رمضان را با محوریت تبیین گام دوم انقلاب آغاز می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در ساحت تحلیل و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و طی هفته جاری کارگاههای تخصصی و گفتمانی ویژه گروههای هدف برگزار خواهد کرد.

 

بیانیه گام دوم انقلاب، دستورالعملی برای تمدن‌سازی اسلامی است
در این جلسه حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) نیز به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: این بیانیه دستورالعملی برای تمدن سازی اسلامی است و در این راستا قرار است همایش «مبانی قرآنی و حدیثی گام دوم انقلاب» در قم برگزار شود که علاقه مندان صاحب قلم می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب هیچ‌گاه تاکنون بر عملی شدن فرمایشات خود اصرار نکرده‌اند، اما بر عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده‌اند.
حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم تبلیغات قرآنی در این ماه اشاره کرد و افزود: در امر تبلیغ لازم است به مبانی تبلیغ، شرایط مبلّغ قرآنی، اهداف و روش‌های تبلیغ و لوازم و نتایج تبلیغ قرآنی توجه شود.
این مفسّر و محقق علوم قرآنی اظهار کرد: طبق آیات و روایات مبلغ باید از قرآن درس بگیرد و علاوه بر آن اخلاص، مدارا و گذشت، پاکی و صبوری، تولی و تبری، شجاعت، ایثارگری، هجرت، ایمان و تقوا، دوری از غلو و ادعاهای بیهوده، مبارزه با خرافات، استقامت در برابر مشکلات، توکل، رعایت ادب حتی در برابر افراد بی‌دین، نیکوکاری، دوری از ظن را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیان کرد: می‌توان بحران معیشت که امروز در زیر پوست جامعه زیاد شده است را با راه‌های شریعت اعم از انفاق، زکات و خمس کاهش داد و با تمسک به قرآن از آلام مردم کاست.

 

بیانیه گام دوم انقلاب، خطّ حرکت آینده نظام اسلامی را ترسیم کرده است
حجت الاسلام سیدحسین بهشتی نژاد رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم اصفهان نیز در سخنانی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، اظهار کرد: لازم است در این ماه مبارک همه جا به عطر و نورانیت قرآن با طراوت شود.
وی به وظیفه سنگرداران تبلیغ در این ایام اشاره و ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان وظیفه سنگرداران تبلیغ مضاعف است چرا که هم لازم است علاوه بر تلاش در بهره مندی خود از نور قرآن، این معارف را به مخاطبان خود نیز انتقال دهند.
وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اشاره و اذعان کرد: با وجودی که این بیانیه در صدا و سیما خوانده شد، اما در مصاحبه‌هایی که با قشرهای مختلف انجام شد، مشخص شد درصد کمی هستند که از محتوای این بیانیه آگاهی دارند، در حالی که این بیانیه خط کاری مهمی برای آینده نظام و مسائل پیش رو ترسیم کرده و حکمت‌های مهمی دارد.
حجت‌الاسلام بهشتی نژاد تاکید کرد: پرداختن به این بیانیه در ابتدا باید توسط روحانیت انجام شود همانطور که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان روحانیون پیشتاز بودند و حرکت‌های خودجوش توسط آن‌ها انجام شد که از هزاران کار تربیتی و تبلیغی موثرتر بود.
استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در واقعه سیل اخیر حتی برخی از وهابیون فرصت را غنیمت شمرده تا حرکت‌های مختلف داشته باشند، اما با برپایی موکب های اربعین توسط سردار سلیمانی این توطئه‌ها خنثی شد و مردم طعام خود را با عشق به امام حسین (ع) دریافت کردند.
وی همچنین به حضور نخست وزیر پاکستان در ایران و رفتن به حرم مطهر رضوی اشاره و ابراز کرد: با وجود تلاش‌های آل سعود برای تربیت طلبه وهابی در پاکستان، اقدام نخست وزیر این کشور مبنی بر حضور در حرم مطهر رضوی بسیار هوشمندانه و تاثیرگذار بود و موجب خنثی شدن توطئه وهابیون شد.
رئیس ستاد تفسیر قرآن استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز روحانیون و طلاب باید گاهی پیشاپیش و گاهی همزمان با مردم حرکت کنند که از هر کاری تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

الگوهای تمدن‌سازی اسلامی در بیانیه گام دوم مطرح شده است
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر نیز با اشاره به آیه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ ...» اظهار کرد: قرآن کریم، روح و جان و تجلی همه معنویات و جامع همه رهنمودها است.
مسئول بنیاد نهج البلاغه در اصفهان با بیان اینکه ما امروز به نهج البلاغه نیاز مبرم داریم، تصریح کرد: برای تعلیم و تربیت، سیاست و حکومت، علم و اخلاق، معارف و عرفان و در همه زمینه‌ها نیاز به نهج‌البلاغه داریم.
وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم بر لزوم نیاز به این الگوها اشاره شده است، خاطر نشان کرد: نباید از بیانیه گام دوم انقلاب غفلت کرد.
حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه هزار سال است پیرامون نهج‌البلاغه شرح و تفسیر نوشته می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر حکومت شدیدا به نهج‌البلاغه نیاز دارد و باید برای مدیران زمینه‌ای را فراهم کرد که حداقل هفته‌ای یک ساعت در کلاس مدیریت علوی شرکت کنند.

 

** برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی